Photo ofDe Casanova de les Garrigues a Peguera per les mines i tornada pel camí de les Arrimadetes Photo ofDe Casanova de les Garrigues a Peguera per les mines i tornada pel camí de les Arrimadetes Photo ofDe Casanova de les Garrigues a Peguera per les mines i tornada pel camí de les Arrimadetes

April 10, 2021
April 2021

near Berga, Catalunya (España)

Comencem des de la Casanova de les Garrigues i anem per la baga de Nou Comes, camí entre fagedes, força llarg però fàcil de fer. Molt indicat a l'estiu perquè quasi no hi entra el sol. L'anada segueix una variant del camí dels Bons Homes en el tram entre Berga i Gósol, i coincideix amb els antics camins de les vagonetes que transportaven el carbó de Peguera, i que el baixaven fins a Cercs. Durant el trajecte veiem moltes construccions, ja abandonades, de les instal·lacions mineres. A mida que ens acostem a Peguera, trobem l'antiga cantina i algunes de les cases habitades pels minaires.
La tornada es fa pel camí de les Arrimadetes, el que solien fer a peu els miners per evitar el camí anterior, més transitat per les vagonetes que transportaven el carbó, i s’arriba al coll de Nou Comes i d’aquí s’agafa una drecera que ens condueix altra vegada a la baga de Nou Comes.
El desnivell acumulat real deu ser d'uns 650 m aproximadament.

• Photo of quirinovila
    quirinovila Sep 7, 2021

Segur que és una sortida molt guapa, és el meu territori preferit 🤗