de Benassal al Montcàtil per l'Algar, les Foes i el Bovalar

Photo ofde Benassal al Montcàtil per l'Algar, les Foes i el Bovalar Photo ofde Benassal al Montcàtil per l'Algar, les Foes i el Bovalar Photo ofde Benassal al Montcàtil per l'Algar, les Foes i el Bovalar

April 18, 2021
October 2020

near Benassal, Valencia (España)

Senzilla ruta que segueix en bona part el PR-CV-395 del qual només ens separarem per tal de pujar al vèrtex del Bovalar.
L'itinerari mou des dels Plans seguint el camí de l'Algar fins al mas del mateix nom, des d'ací torna enrere cap al camí de les Foies (o de la Torre) que seguirem fins al mas de les Foies de dalt. Ací continua pel camí del coll de la Rualda que per la font de l'Ombria puja a la serra d'en Segures per a baixar al coll de la Rualda des d'on continua a la font d'en Segures.
Des del balneari de la font d'en Segures puja al cim del Montcàtil on hi ha l'ermita de Sant Cristòfol per a baixar seguint la ratlla de Culla fins que enllaça amb el camí de les Serraes per on passa el GR7. Seguint el Gr baixa fins al xalet (ara restaurant) Novella i ací se'n desvia del PR per a pujar al Bovalar on hi ha el vèrtex Bovalar, just dalt del Castell d'Àsens per a baixar seguint el camí del Bovalar novament al GR per on retorna a Benassal.
Més informació a l'enllaç.

benassal

Eixim per la vora de la Gasolinera.

capelleta de la Sagrada Família

Dreta. Esquerra baixa el camí de les Voltes a la rambla a l'altura de l'Hostalet de Benassal. (SL-CV-102)

l'algar

Mas de l'Algar

bassis de l'algar

Pista esquerra seguint el camí de les Foies o de la Torre. Font i llavador cobert.

bassa del mas de la Foia

la foia

Recte, dreta a la font d'en Segures per l'assegador de les Tanyades.

dreta

A les Foes de dalt. Recte continua el camí a les Foes de baix.

les foes de dalt

Travessem el mas i amunt

font de l'ombria

L'aigua es canalitza a una aixeta més avall on hi ha la pista que continua cap a la Torre.

el coll de la rualda

Continua pista formigonada sense entrar al mas.

cami de la font d'en segures

Esquerra per davant la planta embotelladora, dreta a benassal

la font d'en segures

Balneari i font d'aigües medicinals.

pista dreta

Esquerra ve de la font de l'Ombria (possibilitat de retallar la ruta).

sant cristòfol

Cim del Montcàtil. Hi ha un porxe i una aixeta amb aigua de pluja.

recte

Travessem carretera i seguim recte per pista que als pocs metres es fa senda. El GR baixa uns metres per la dreta.

vertex bovalar

Cim del castell d'àsens dins l'antic Bovalar de Benassal.

Ullal o font del castell d'Àsens