Photo ofDe Bagà al Refugi Sant Jordi pel GR 107 (Camí dels Bons Homes) i retorn pels Empedrats Photo ofDe Bagà al Refugi Sant Jordi pel GR 107 (Camí dels Bons Homes) i retorn pels Empedrats Photo ofDe Bagà al Refugi Sant Jordi pel GR 107 (Camí dels Bons Homes) i retorn pels Empedrats

November 28, 2010
November 2010

near Bagà, Catalunya (España)

Iniciem el nostre itinerari a l'Avinguda del Districte Forestal de Bagà i agafem el GR 107 (CBH)que primerament transcorre per la carretera que va en direcció a Coll de Pal passant per l'àrea recreativa de Riugréixer i pel Bac de Diví fins arribar a la pista que porta a Gréixer (prohibit circular-hi vehicles) per la que continuem fins a Gréixer i continuem amb pujada sostinguda enmig d'una gran fageda fins arribar al Coll d'Escriu on abandonem la pista fent drecera de baixada per un corriol fins tornar-la a retrobar per continuar a mà dreta de baixada fins a la casa de l'Escriu. Es puja fins arribar al Refugi Sant Jordi. Es baixa un xic del Refugi Sant Jordi per anar a buscar el PR-C125 de baixada per un corriol cap Els Empedrats, una zona d'una gran bellesa seguint les gorges que han format el Torrent del Forat enmig de parets verticals de roca formant basses d'aigües cristal·lines amb petits salts d'aigua fins arribar a un magnífic salt d'aigua. El torrent s'ha de travessar a gual unes quantes vegades per damunt de pedres per la qual cosa és possible que aquest tram no es pugui fer en èpoques de crescuda d'aigües o quan l'aigua es glaça sobre les pedres (és una llàstima que no hi hagi passarel·les o pontets perquè realment el lloc és una meravella). El corriol acaba a l'Hostalet (Cal Cerdanyola o Salle Natura) on agafem el GR 107 de retorn a Bagà, primer per pista i després per carretera.

• quio Mar 17, 2013

Hola! volem fer aquesta mateixa ruta amb nens de 6 a 12 anys. Creieu que es adequada, i sabent que els nens estan acostumats a caminar per la muntanya? Gràcies!!!

• Photo of carme i ignasi
    carme i ignasi Mar 18, 2013

Hola, quio
    No sabem com d'acostumats estan els nens la muntanya però s'ha de tenir present que es fan uns 21 km i un desnivell real de 1000 m. Es tracta, per tant, d'una excursió dura que només poden fer si ja han fet llargades i desnivells semblants. S'ha de tenir present que no es pot realitzar quan hagi neu (ara) o si hi ha molt desglaç atès que hi podria haver molta aigua a la zona d'Empedrats. Si voleu veure la zona d'Empedrats (la més maca) potser és millor anar a l'Hostalet i pujar als Empedrats des d'allà i tornar pel mateix cantó. Fent-ho de pujada té l'avantatge que si no està en condicions es torna a baixar i es deixa per un altre dia i l'excursió es fa molt més curta. Que us vagi bé!!
    Salutacions,
    Carme i Ignasi

• quio Mar 30, 2013

Ei!! Hem seguit el vostre consell d'anar a l'Hostalet i els hi ha agradat molt. gràcies!!!

• Photo of carme i ignasi
    carme i ignasi Apr 1, 2013

Ens n'alegrem molt! Fins una altra!