de Argelita al Buey Negro tornant per Conchones

Photo ofde Argelita al Buey Negro tornant per Conchones Photo ofde Argelita al Buey Negro tornant per Conchones Photo ofde Argelita al Buey Negro tornant per Conchones

April 16, 2020
December 2019

•   4.7 1 review

near Argelita, Valencia (España)

Senzilla ruta que puja des d'Argelita a la Muela del Buey Negro on hi havia l'antic castell medieval d'eixe nom i continua cap a Ludiente tornant per l'antic camí de Luciente a Argelita que passa pel Collao, desviant-se per baixar a Argelita pel barranco Conchones per on passa la carrera de muntanya d'Argelita.
La ruta no presenta cap dificultat tècnica. La primera part segueix el SL-CV-91 que puja des d'Argelita a la Muela. Després de visitar les restes del castell i la Ventanica de Ludiente continua cap a Ludiente per la senda que des del Buey Negro va a la fuente la Higuera. A partir d'ací hi ha un llarg tram per pistes forestals en bon estat que han substituït els vells camins fins que, ja prop d'Argelita, se'n desvia per la senda oberta per a la Canaleta Trail que baixa a Conchones. Des de Conchones per l'antic camí d'Aragó retorna a Argelita.
Més informació i crònica a l'enllaç.

argelita

Seguim sl-cv-91que s'agafa a l'eixida del poble per la carretera de Ludiente on trobarem un panell informatiu. Puja per una pista formigonada que de seguida s'abandona pel vell camí de ferradura en molts trams empedrat.

entrada a la muela del boinegro

Punt on s'entra al gran recinte fortificat del Castillo del Buey Negro o Boi Negro. Ací hi ha el mas de la Muela alçat sobre les restes de l'antic castell i un aljub, igual que un panell informatiu.

pista amunt

Recte. Per la dreta baixa a la carretera de Ludiente.

pista recte

Esquerra a Argelita pel Cabezo Pelao (més llarga i més pujada).

pista esquerra

Cal seguir a l'esquerra el camí vell d'Argelita. A la dreta continua el camino de (Ludiente) a Toga pel corral de Aragón.

dreta canaleta trail

Cal seguir a la dreta les marques de la Canaleta Trail que ve per l'esquerra des de la Muela del Buey Negro. La pista de la dreta és la que passa pel Cabezo Pelao que hem deixat abans.

senda dreta

Cal seguir a la dreta les indicacions de la Canaleta Trail que baixa per senda al barranco Conchones. La pista baixa a Argelita però fa més volta.

PictographPhoto Altitude 0 ft

la ventanica

Arc natural que fa de mirador al poble de Ludiente.

corral de matildas

Coll on es troba el corral mig assolat i fins on arriba una pista des d'Argelita. El traçat de la canaleta trail (amb paletes) retorna per la pista cap al barranco Conchones. A la dreta continua la senda a la Muela del Buey Negro, a l'esquerra la senda a Ludiente.

• Photo of Narviteruel
    Narviteruel Nov 29, 2020

Gracias por compartir una ruta con unas vistas espectaculares, sobre todo desde la ventana.