Photo ofDatça - Yel değirmenleri / Windmills - Gereme - Tepe sırtı / Hill ridge - Billurkent - Datça Photo ofDatça - Yel değirmenleri / Windmills - Gereme - Tepe sırtı / Hill ridge - Billurkent - Datça Photo ofDatça - Yel değirmenleri / Windmills - Gereme - Tepe sırtı / Hill ridge - Billurkent - Datça

March 3, 2024
March 2024

near Datça, Muğla (Türkiye)

2024_03_03

Datça - Burgaz - Eski ve bazı yenilenmiş yel değirmenleri / Old and some renovated windmills - Kizlan - Gereme - Rüzgar türbinlerinin bulunduğu tepe sırtı boyunca / Along the hill ridge with the wind turbines - Billurkent - Gebekum (Doğa Koruma Alanı / Nature Reserve) - Surf (Tatil Köyü ve Otel / Holiday village and hotel) - Usaklilar - Burgaz - Datça

Yürüyüş "kolay" olarak sınıflandırılmıştır çünkü doğal yollar boyunca ve deniz boyunca da patikalarla veya sadece kumlu veya çakıllı plajlar boyunca ilerler.

English:
The hike is classified as "easy" because it leads along natural roads and along the sea also with footpaths or just along sandy or pebble beaches.

1) Datça

PictographIntersection Altitude 2 ft

PictographRuins Altitude 78 ft
Photo of3) Eski ve bazı yenilenmiş yel değirmenleri / Old and some renovated windmills Photo of3) Eski ve bazı yenilenmiş yel değirmenleri / Old and some renovated windmills Photo of3) Eski ve bazı yenilenmiş yel değirmenleri / Old and some renovated windmills

3) Eski ve bazı yenilenmiş yel değirmenleri / Old and some renovated windmills

PictographIntersection Altitude 170 ft
Photo of4) Tüm yollar Kızlan'a çıkıyor / All roads lead to Kizlan Photo of4) Tüm yollar Kızlan'a çıkıyor / All roads lead to Kizlan

4) Tüm yollar Kızlan'a çıkıyor / All roads lead to Kizlan

"Tüm yollar Roma'ya çıkar"? Hayır Kızlan'da bütün yollar bu meydana çıkıyor! / "All roads lead to Rome"? No, all roads lead to this square in Kizlan!

PictographMountain pass Altitude 538 ft
Photo of5) Kızlan ve Gereme sahili arasındaki tepe geçidi / Hill pass between Kizlan and the Gereme coast Photo of5) Kızlan ve Gereme sahili arasındaki tepe geçidi / Hill pass between Kizlan and the Gereme coast Photo of5) Kızlan ve Gereme sahili arasındaki tepe geçidi / Hill pass between Kizlan and the Gereme coast

PictographIntersection Altitude 9 ft
Photo of6) Gereme sahil yoluna varış / Arrival at Gereme coast road Photo of6) Gereme sahil yoluna varış / Arrival at Gereme coast road Photo of6) Gereme sahil yoluna varış / Arrival at Gereme coast road

6) Gereme sahil yoluna varış / Arrival at Gereme coast road

PictographIntersection Altitude 3 ft

PictographIntersection Altitude 66 ft
Photo of8) Rüzgar türbinlerine gitmek için sola dönün / Turn left to go to the wind turbines Photo of8) Rüzgar türbinlerine gitmek için sola dönün / Turn left to go to the wind turbines

PictographMountain pass Altitude 282 ft

PictographIntersection Altitude 253 ft
Photo of10) Tepe sırtı boyunca yürümek için sola dönün / Turn left to walk along the hill ridge Photo of10) Tepe sırtı boyunca yürümek için sola dönün / Turn left to walk along the hill ridge Photo of10) Tepe sırtı boyunca yürümek için sola dönün / Turn left to walk along the hill ridge

PictographIntersection Altitude 319 ft
Photo of11) Billurkent'e inmek için sağa dönün / Turn right to go down to Billurkent Photo of11) Billurkent'e inmek için sağa dönün / Turn right to go down to Billurkent

11) Billurkent'e inmek için sağa dönün / Turn right to go down to Billurkent

PictographIntersection Altitude 43 ft

Photo of13) Billurkent (Tatil Köyü / Holiday village) Photo of13) Billurkent (Tatil Köyü / Holiday village) Photo of13) Billurkent (Tatil Köyü / Holiday village)

13) Billurkent (Tatil Köyü / Holiday village)

Photo of14) Gebekum (taşlaşmış kum tepeleri / petrified sand dunes) Photo of14) Gebekum (taşlaşmış kum tepeleri / petrified sand dunes) Photo of14) Gebekum (taşlaşmış kum tepeleri / petrified sand dunes)

14) Gebekum (taşlaşmış kum tepeleri / petrified sand dunes)

PictographPhoto Altitude 8 ft

Photo of16) Datça Kumluk plajına varış / Arrival at Datça Kumluk beach Photo of16) Datça Kumluk plajına varış / Arrival at Datça Kumluk beach Photo of16) Datça Kumluk plajına varış / Arrival at Datça Kumluk beach