Datça - Meseçükürü bölgesi/area - Körmen - Datça

Photo ofDatça - Meseçükürü bölgesi/area - Körmen - Datça Photo ofDatça - Meseçükürü bölgesi/area - Körmen - Datça Photo ofDatça - Meseçükürü bölgesi/area - Körmen - Datça

11 hours one minute
March 10, 2024
March 2024

near Datça, Muğla (Türkiye)

2024_03_10

Datça - Eski/Old Datça - Hizirshah - Mesecükürü bölgesi/area - Karaköy - Körmen - Terk edilmiş üzüm bağları vadisi / Valley of abandoned vineyards - Resadiye - Datça

Yürüyüş, 3 istisna dışında her zaman doğal yolları takip ediyor ve birkaç kısa bölüm de asfalt yollar üzerinden yapılıyor.. Bunun 3 istisnası, Datça ile Eski Datça arasındaki doğrudan bağlantı, 4. ara noktaya giden kötü işaretlenmiş yürüyüş rotası ve 17. ve 18. ara noktalar arasındaki kısa geçiştir.
1) Datça ile Eski Datça arasındaki direkt bağlantı işaretlenmemiştir. Çimento fabrikasının hemen arkasında (yukarısında) dar bir patika başlıyor. Bu patika, sağ kenar boyunca yürüyeceğiniz bir ağaç bahçesine çıkıyor. Sağ üst köşesinde patika devam ediyor ve başlangıçta çeşitli çalıların arasından geçiyor. Daha ileride Eski Datça'ya inen geniş bir yürüyüş parkuruna ulaşıyorsunuz.
2) Yol noktası 4'e doğru ilerlerken yol başlangıçta sadece iyi işaretlenmiş ve görülebilirdir, daha sonra yol noktası 4'teki doğal yola ulaşmak için küçük çalıların arasından yolunuzu bulmanız gerekir.
3) Alt bina ile üstteki iki villanın ulaşım yolları farklı olup, ikisi arasında yürüyüş yolu bulunmamaktadır. Baypas çayırların ve bazı çalıların arasından geçiyor.

English:
With 3 exceptions, the walk always follows natural routes, with a few short sections on paved roads. The 3 exceptions are the direct connection between Datça and Eski Datça, the poorly marked walking route to waypoint 4 and the short passage between waypoints 17 and 18.
1) The direct connection between Datça and Eski Datça is not marked. A narrow footpath begins directly behind (above) the cement factory. This footpath leads to a tree garden, which you walk up along the right edge. At its top right corner, the footpath continues and leads initially through various bushes. Further up you reach a wide hiking trail that leads down to Eski Datça.
2) When heading towards waypoint 4 the path is initially only well signposted and visible, then you have to find your way through small bushes to reach the natural path at waypoint 4.
3) The access roads of the lower building and the two upper villas are different and there is no walking path between the two. The bypass goes over meadows and through some bushes.

PictographMountain pass Altitude 417 ft
Photo of2) Eski Datça'ya tepe geçişi /Hill pass to Old Datça Photo of2) Eski Datça'ya tepe geçişi /Hill pass to Old Datça Photo of2) Eski Datça'ya tepe geçişi /Hill pass to Old Datça

2) Eski Datça'ya tepe geçişi /Hill pass to Old Datça

3) Turistik Eski Datça / Touristic Old Datça

PictographMountain pass Altitude 449 ft

5) Hızırşah

8) Datça Base Camp

Photo of11) Meseçükürü bölgesine doğru düz devam edin / Continue straight on towards the Meseçükürü area Photo of11) Meseçükürü bölgesine doğru düz devam edin / Continue straight on towards the Meseçükürü area

Burada işaretli rotadan ayrılır ve geniş doğal yolu takip edersiniz / Here you leave the marked route and simply follow the wide natural road

Sağdaki dar patika nereye çıkıyor? / Where does the narrow path on the right lead?

Photo of16) Sola dönün ve doğa parkurunda inişe devam edin / Turn left and continue the descent on the nature trail Photo of16) Sola dönün ve doğa parkurunda inişe devam edin / Turn left and continue the descent on the nature trail Photo of16) Sola dönün ve doğa parkurunda inişe devam edin / Turn left and continue the descent on the nature trail

Alt tarım binası ve üstteki iki villanın erişim yolları farklı. Baypas, ikisi arasında bir bağlantıdır ancak yolu yoktur. / The lower agricultural building and the upper two villas have different access roads. The bypass is a connection between the two but has no path.

Photo of18) Üst erişim yoluna ulaştığınızda sağa dönün / When you reach the upper access road, turn right Photo of18) Üst erişim yoluna ulaştığınızda sağa dönün / When you reach the upper access road, turn right

PictographMountain pass Altitude 553 ft
Photo of20) İşte Karaköy'e tepe geçişi / Here is the hill pass to Karaköy Photo of20) İşte Karaköy'e tepe geçişi / Here is the hill pass to Karaköy Photo of20) İşte Karaköy'e tepe geçişi / Here is the hill pass to Karaköy

20) İşte Karaköy'e tepe geçişi / Here is the hill pass to Karaköy

21) Karaköy

Karaköy'den yaklaşık 800 metre boyunca ana yolu takip edersiniz / From Karakoy you follow the main road for about 800 metres

Photo of22) Sola dönün ve çiftçi yolunu takip edin / Turn left and follow the farmer's path Photo of22) Sola dönün ve çiftçi yolunu takip edin / Turn left and follow the farmer's path Photo of22) Sola dönün ve çiftçi yolunu takip edin / Turn left and follow the farmer's path

Photo of23) Körmen: Liman ve sahil / Harbour and beach Photo of23) Körmen: Liman ve sahil / Harbour and beach Photo of23) Körmen: Liman ve sahil / Harbour and beach

23) Körmen: Liman ve sahil / Harbour and beach

Photo of24) Sağa dön: Reşadiye için Körmen'den ayrılmak / Turn right: Leaving Körmen for Resadiye Photo of24) Sağa dön: Reşadiye için Körmen'den ayrılmak / Turn right: Leaving Körmen for Resadiye

Başlangıçta çiftçinin yolu boyunca ekili tarlalardan geçiyoruz / At the beginning we pass through cultivated fields along the farmer's path

PictographMountain pass Altitude 365 ft
Photo of26) Reşadiye üzerindeki rüzgar türbinlerinde tepe geçişi / Hill pass at wind turbines above Resadiye Photo of26) Reşadiye üzerindeki rüzgar türbinlerinde tepe geçişi / Hill pass at wind turbines above Resadiye

İki ağacın toplam yaşı 360 yıl civarındadır / The total age of the two trees is around 360 years

Photo of28) Datça: Kumluk plajına varış / Arrival at Kumluk beach Photo of28) Datça: Kumluk plajına varış / Arrival at Kumluk beach Photo of28) Datça: Kumluk plajına varış / Arrival at Kumluk beach