Darlık-Kızılca

October 21, 2022
October 2022

near Darlık, İstanbul (Türkiye)

Rotayı, Google Earth'ten çizerek belirledik. Fakat bir iki noktadaki geçişleri sık çalılık arazi yüzünden çok zor gerçekleştirdik. Geçişin sıkıntılı olduğu bu iki noktayı, rota kaydında iz atmak suretiyle belirledik. Bu noktalarda yer alan izleklerin (waypoints) notlarına dikkat ederek, bu zor geçişleri farklı alternatiflerle aşabilirsiniz.

Ekim ayının açık, ılık, mükemmel bir havaya sahip bir gününde iki arkadaşla yürüdüğümüz rotanın başlangıcına İETT'nin 139D Bereket Sitesi - Darlık otobüsünü kullanarak vardık. Üç biletle yolculuk yapılan (fakat aylık abonman kartları geçiyor) ve sefer sayıları son derece seyrek olan otobüs hattı, İstanbul'un kuzeyindeki kırsal bölgelerinden geçmektedir.

Otobüse Çekmeköy metrosunun hemen üstünde bulunan Madenler İETT otobüs durağından bindik. Nitekim yol arkadaşımla buluşma yerimizde bu noktaydı. Tahmini 08:35 sularında bu duraktan geçmesi gereken otobüse, trafik yüzünden 09:05 sularında binmek durumunda kaldık. Hafta sonu yürüyüş yapacaklarım durakta en geç 08.30'da bulunmalarında fayda vardır.

Son durak olan Darlık Köyü'nde indik. Köyde kahve ve bakkal bulunmaktadır.

Uzun bir parkur olduğu için dileyenler Erenler ya da Satmazlı Köyleri'nden birinde yürüyüşü sonlandırabilir. Fakat bu köylerden Şile'ye geçmek oldukça sıkıntılıdır. Çünkü Şile ile bu köyler arasında sefer düzenleyen minibüslerin saatleri oldukça seyrektir. Dolayısıyla Erenler'den Şile otobanına yürümek ya da yoldan geçen araçlardan birinenotostop çekerek binmek daha mantıklı olabilir.

Şile otobanına çıktıktan sonra 139T Şile-Tepeüstü otobüsüyle şehre dönülebilir. Üç tam biletle seyahet edilen bu hattın otobüslerinde, aylık kartlar geçmekte ve 3 kontör düşülmektedir. Otobüslerin büyük beyaz otobüsler olduğunu unutmayın durakta beklediğimiz zaman lasik İETT otobüsü beklemeyin.

Yürüyüşü Şile otobanının kenarında yer alan Vasfı Topuz Fen Lisesi İETT Durağı'nda sonlandırdık. Fakat bu noktaya ilk geldiğimizde otobüsün gelmesine 50 dakika olduğu için, bu süreyi sahile doğru yönelip küçük bir loop yaparak değerlendirdik. Özellikle bu loop içinde zorlandığımız ve dikenlerle boğuşmak durumunda kaldığımız bir bölüm oldu. Bu noktada atılan izlekte yer alan anlatımlara dikkat ederek bu bölgeyi baypas etmekte fayda vardır.

İyi faaliyetler...

PictographReligious site Altitude 963 ft

Caminin de olduğu köy meydanında çay içilebilecek küçük bir kahve/köy evi ve biz gittiğimizde açık olan küçük bir bakkal bulunuyordu.

Muhtenelen hafta içi yürüdüğümüz için kapalı olan bu küçük ve güzel işletme dikkatimizi çekti.

Buraya inerken kısa bir süre boyunca, dikenli bir bölgeden geçtik.

Taşları dereye atıp dikkatlice üzerine basarak dereden geçtik. Çizmeyle yürüdüğüm için sudan etkilenmedim. Fakat botları ile geçen arkadaşım sudan biraz nasibini almıştı. Yağışlı havalarda ya da bölgenin uzun bir süre yağış alması durumunda, bu noktadan dereyi geçmenin imkansız olduğunu düşünüyorum. Hatta yürüdüğümüz dönemde, barajdaki suy %50 seviyesindeydi. Baraj dolu olsaydı, bu nokta su altında olabilirdi. Zira dere yatağı oldukça genişti.

PictographReligious site Altitude 516 ft

Dörtyol ağzından olduğu bu kavşaktan biz düz devam ettik. Fakat sağadaki yolun, Darlık Barajının iki büyük kolunun tam ortasındaki bir tepeden ilerlediğini haritadan görebiliyorduk. Sonu barajda bittiği için ve başka bir yolla bağlantısı olmadığı için, sağdaki yolun oldukça güzel ve bakir olduğunu düşünüyorum. Nitekim sağdan devam etmememizin sebebi, yolun başka bir yere çıkışının olmamasıydı. Rotamız yeterince uzun olduğu için gidip tekrar geri dönmeyi göze alamazdık.

PictographReligious site Altitude 201 ft

Erenler Türbesi

Mezarlığın içinde olan türbenin etrafında bazı eski mezarlar vardı.

Erenler Çeşmesi

Kültür envanterine kayıtlı olmayan bu tarihi çeşmeyi yoldan geçerken fark ettim. Aslında çeşme yoldan gözükmüyordu, fakat asfaltnyolun alt kısmına inen bir yol olduğunu görüp çeşme olabileceğini tahmin ederek bu noktaya geldik ve kitabesini de görerek tarihi bir çeşmeyle karşılaştığımızı anlamış olduk.

Kahve

Burada öğle yemeği molasını vermiş olduk ve çaylarımızı yudumlayarak getirdiklerimizi tükettik. 80 metre ilerde Şok Market olduğunu hatta kahveden göründüğünden market için iz atmadığımı ekleyeyim.

Photo ofSatmazlı Köyü Köy Yaşam Merkezi Bahçesindeki Antik Taş Photo ofSatmazlı Köyü Köy Yaşam Merkezi Bahçesindeki Antik Taş Photo ofSatmazlı Köyü Köy Yaşam Merkezi Bahçesindeki Antik Taş

Satmazlı Köyü Köy Yaşam Merkezi Bahçesindeki Antik Taş

Yaşam merkezinin bahçesi, son derece düzenliydi. İçinde çocuk parkı bulunuyordu.

PictographReligious site Altitude 188 ft

Satmazlı Köyü Camisi

Cami ve köy oturma evi ( önündeki piknik masalarında oturabileceğiniz fakat kimsenin sürekli bulunmadığı bir köy evi) yanyanaydı.

Sevda Konağı

Satmazli Koyu Evleri

Diger fotilari ekle

Çeşmenin karşı çaprazında ızılcaköy sapağı İETT durağı bulunuyordu. Fakat bu duraktan sadece saatleri seyrek olan Şile dolmuşları geçiyordu. (Bkz. ikinci fotoğraf)

Vadi Şile İşletmesi

Bu noktadan bir kaç metre geride yer alan girişteki güvenlikten izin alarak içeri girdik. Mevsim itibariyle işletme kapalıydı ve sahile inmeyeceğimizi, bu izi koyduğum noktadan yukarı doğru devam ederek tepenin üstündeki toprak yoldan Şile otobanına geri döneceğimizi söyledim. Sağ olsun görevli arkadaş, yürüyüşçü olduğumuzu görerek izin verdi. İkinci fotoğraf, bu noktadan 50 metre sonra varacağımız tepelik bir yerden çekilmiştir.

Son beş dakikadır dikenli bir bölgeden geçmeye çalışıyordum ve aşırı derecede kapalı olan bir bölgede boğuşuyorduk. Bunun nedenini gelince: Normalde az önce attığım "Vadi Şile İşletmesi" isimli izin olduğu yerden tam sağ yaparak tepeye çıkan toprak yola girmemiz gerekiyordu. Fakat tam sağa dönmek (hatta sağ arka çaprazda kalan yola girmek yerine diyebiliriz), sağ ön çaprazdan çıkan yola girdik ve az önceki izin içinde yer alan (ikinci) fotoğrafı çektiğimiz tepelik yere ulaştık. Tekrar işletme girişine dönüp bahsi geçen yola girmemiz gerekiyordu. Fakat tepeden aşağıya doğru baktığımızda işletme girişinde kulübeleri olan köpeklerin yerlerine geldiğini gördük. Görevli de geride kaldığı için alanını korumak isteyecek köpeklere yaklaşmak istemedik. Bu Bu sebeple dikenli telin altından geçip dikenlerle kaplı bir çalılık araziden geçmek zorunda kaldık. Bu izi attıktan birkaç metre sonra asıl çıkmamız gereken toprak yola çıktık. Kısacası bu bölgeden geçilmemesi tavsiye olunur.

Dikenli bölgeden çıktıktan sonra, yürüyüşün son manzarasına hızlıca fotoğraflayıp otobüs durağına doğru dönüşe geçtik.