Darlık Barajı ve Saklıgöl

4 hours
November 10, 2018
November 2018

near Erenler, İstanbul (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 10 Kasım 2018 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Darlık Barajına Korucu köyü üzerinden ulaştık. Korucu köyünde muhtarın işlettiği kahve ve marketten ihtiyaçlarınızı görebilirsiniz. Muhtar aktif biri, ATV turları gibi etkinlikler de düzenliyor.

Darlık Baraj Gölü, İstanbul`da Darlık Çayı üzerinde, içme, kullanma ve sanayi suyu temini amacıyla 1986-1988 yılları arasında inşa edilmiş bir baraj... Darlık Barajı her yıl 108 hm3 içme suyu sağlamakta...

Barajı sağımıza alarak Teke yönünde başladığımız yürüyüşümüz esnasında gölet kıyısında kamp yapan bir çok kişiyle karşılaştık.
Bölge kamp için uygun. Telefon çekiyor, internet yer yer var.
Gölet etrafında restoran vb tesis yok. Tüm ihtiyaçlarınızı Korucu köyünden karşılamalısınız.

Doğu yönünde göletin yüzünü tamamlayınca yukarıya, Kuzey istikametine yönelerek Saklıgöl'e doğru yürüdük.
Saklıgöl, asıl adı Karamandere Göleti... Saklıgöl ise Turistik adı...
Gölette restoran mevcut. Özellikle pazar günleri çok kalabalık oluyor.

Ardından göletin çevresini turlayarak tekrar güney batı istikametinde arabamıza doğru yürüyüşümüzü tamamladık.

Rota gayet güzel ve keyifli bir rotaydı. Vakit geniş ise, orman içine doğru patikalar tercih edilebilir.
Yaz haricinde üç mevsim keyifle yürünebilecek bir rota.