D'Algaida a la Vall de Punxuat pel camí des Camp Gran

Photo ofD'Algaida a la Vall de Punxuat pel camí des Camp Gran Photo ofD'Algaida a la Vall de Punxuat pel camí des Camp Gran Photo ofD'Algaida a la Vall de Punxuat pel camí des Camp Gran

4 hours one minute
December 20, 2022
November 2022

near Algaida, Baleares (España)

(6/nov/2022)
D'Algaida a la vall de Punxuat pel camí des Camp Gran

(WP-01) Algaida (carrer del Sol)- 0,0 km - 0 minuts - 205 m d'altitud.
A les 10:25 h, iniciem la caminada per aquest carrer sortint del nucli urbà. Quan arribem al seu final, trobem una bifurcació, on continuem recte, pel camí de So n'Agustí (senyalització).

(WP-02) Intersecció - 0,5 km - 10 minuts - 205 m d'altitud.
Avancem per una via ampla i asfaltada, fins topar amb el camí de Muntanya, just davant les cases de Son Gustí.

(WP-03) Camí de Muntanya - 1,6 km - 25 minuts - 207 m d'altitud.
Voltem a la dreta i a uns 75 metres, ens desviem a l'esquerra pel camí des Camp Gran, més estret i de terra.

(WP-04) Camí des Camp Gran - 1,6 km - 27 minuts - 205 m d'altitud.
El camí avança cap a sud-oest entre camps de secà i ben aviat s'endinsa dins el bosc. Després de caminar entre 10 i 15 minuts, el camí volta a la dreta i topa amb una nova bifurcació. Aquí prenem el tirany que arranca a l'esquerra.

(WP-05) Girar a l'esquerra- 2,4 km - 40 minuts - 213 m d'altitud.
El caminet planeja enmig d'un bonic pinar, fins topar amb una baixa paret, la creuem aprofitant un esbaldrec.

(WP-06) Paret (seguir recte) - 2,6 km - 45 minuts - 211 m d'altitud.
Un cop a l'altre costat, trobem un camí transversal on voltem a la dreta i el seguim fins desembocar en una pista més ampla, just a l'esquerra veiem l'entrada a la finca de sa Serra.

(WP-07) Seguir recte - 2,7 km - 50 minuts - 207 m d'altitud.
Seguim uns pocs metres tot dret i voltem noranta graus a l'esquerra en ascens. El camí, dit des Purgatori puja decidit, fins desembocar a un camí transversal, on voltem a l'esquerra en descens.

(WP-08) Girar a l'esquerra - 3,2 km - 1 hora i 5 minuts - 261 m d'altitud.
Ara el camí baixa cap al sud-oest i ens mena a un camp de conreu, on girem a la dreta.

(WP-09) Girar a la dreta - 3,4 km - 1 hora i 7 minuts - 243 m d'altitud.
Caminem cap al sud-oest pel perímetre del sementer, travessem un ampli portell i entrem de nou dins un pinar. Ara l'ampla camí marca diverses voltes direcció sud, fins arribar al camí asfaltat de Punxuat, on ens incorporem a la dreta. Tot d'una arribem a les cases de Can Gallot i a l'antiga possessió de Punxuat.

(WP-10) Cases de Punxuat - 3,9 km - 1 hora i 30 minuts - 220 m d'altitud.
Les cases de Punxuat disposaven de una capella amb element gòtics així com una torre de defensa i són considerades com un dels llocs primerament habitats d'Algaida com ho certifiquen la cova amb restes prehistòriques i les sepultures excavades en roca datades al 1000 AC.
Des d'aquí gaudim d'una bona vista de la vall de Punxuat, la Serra de Galdent i el massís de Randa.
Abans d'arribar a les cases d’en Can Miquel Cicero, una de les segregacions de l’antiga possessió de Punxuat, deixem la carretera per l'esquerra.

(WP-11) Girar a l'esquerra - 4,2 km - 1 hora i 40 minuts - 218 m d'altitud.
L'ample camí, dit des Clot des Punxuat, discorre per damunt un alt marge i fa un gir brusc cap a l'esquerra seguit per un altre a la dreta i baixa al fons de la vall.
Aquí es pot apreciar una síquia que es va fer, en temps dels àrabs, a la part més baixa dels camps de conradís, revestida de pedres grosses i reblida de terra, que serveix per recollir l’aigua de pluja i evitar els embassaments.
El camí segueix pel fons de la Vall enmig de camps de conreu i després de fer dos girs en angle recte, desemboca al camí de Muntanya.

(WP-12) Camí de Muntanya - 5,4 km - 2 hores i 10 minuts - 213 m d'altitud.
Agafem la carretera asfaltada en sentit Algaida (esquerra) i després de poc més de 200 metres, trobem la intersecció amb el camí de Son Miquel Joan, per on continuem tot dret.

(WP-13) Intersecció - 5,6 km - 2 hores i 15 minuts - 211 m d'altitud.
Aquí fem una llarga pausa per dinar i contemplar el paisatge [45'].
El camí remunta recte i 1 Km més endavant, topa amb la intersecció amb el camí de Son Roig, on seguim recte cap a Algaida.

(WP-14) Intersecció - 6,6 km - 3 hores i 35 minuts - 204 m d'altitud.
Camí endavant, tot d'una veiem un molí d'extracció d'aigua a la nostra esquerra. És el molí de s'Hort d'en Borràs, amb les aspes de color blau.
El camí ascendeix suaument cap al nord/nord-est i, amb no res arribem al carrer del Sol, on girem a la dreta i entrem al poble d'Algaida.

(WP-01) Algaida - 8,1 km - 4 hores i 1 minut - 205 m d'altitud.
A les 14:26 h finalitza la nostre passejada.

Fitxa:
Ruta: Circular
Inici/ Final: Algaida (Carrer del Sol)
Distància aproximada: 8 quilòmetres
Pujada acumulada: 88 metres
Alçada mínima - màxima: 193 - 261 metres
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 25 minuts (Total: 4 hores i 1 minut)
Excursió realitzada el dia: 6 de novembre de 2022
Components: Cesca i Josep.
Cartografia: Mapa Pla de Mallorca Editorial Alpina (Escala: 1:50.000)
Observacions: Itinerari fàcil, planer i a l'abast de tothom. Camins de terra, camins asfaltats i tiranys de muntanya.

Més informació i fotografies: Blog Viaranys

PictographCar park Altitude 673 ft

01-Inici-Final

(WP-01) Algaida (carrer del Sol)- 0,0 km - 0 minuts - 205 m d'altitud. El punt de partida és el carrer del Sol de la localitat d'Algaida, situat a la sortida del poble direcció a Llucmajor.

PictographIntersection Altitude 673 ft

02-Intersecció

(WP-02) Intersecció - 0,5 km - 10 minuts - 205 m d'altitud. Quan arribem al final del carrer, trobem una bifurcació, on continuem recte, pel camí de So n'Agustí .

PictographIntersection Altitude 679 ft

(WP-03) Camí de Muntanya - 1,6 km - 25 minuts - 207 m d'altitud. Arribem al camí de Muntanya, just davant les cases de Son Gustí.

PictographIntersection Altitude 669 ft

04-Camí des Camp Gran

(WP-04) Camí des Camp Gran - 1,6 km - 27 minuts - 205 m d'altitud. Ens desviem a l'esquerra pel camí des Camp Gran

PictographIntersection Altitude 699 ft

(WP-05) Girar a l'esquerra- 2,4 km - 40 minuts - 213 m d'altitud. Prenem el tirany que arranca a l'esquerra.

(WP-06) Paret (seguir recte) - 2,6 km - 45 minuts - 211 m d'altitud.

PictographIntersection Altitude 679 ft

(WP-07) Seguir recte - 2,7 km - 50 minuts - 207 m d'altitud. Arribem a una pista just a l'esquerra veiem l'entrada a la finca de sa Serra.

PictographIntersection Altitude 856 ft

(WP-08) Girar a l'esquerra - 3,2 km - 1 hora i 5 minuts - 261 m d'altitud. Voltem a l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 794 ft

09-Girar Dreta

(WP-09) Girar a la dreta - 3,4 km - 1 hora i 7 minuts - 243 m d'altitud. Sortim del bosc i girem a la dreta vorejant un camp de conreu.

10-Punxuat

(WP-10) Cases de Punxuat - 3,9 km - 1 hora i 30 minuts - 220 m d'altitud. Tot d'una arribem a les cases de Can Gallot i a l'antiga possessió de Punxuat.

PictographIntersection Altitude 715 ft

11-Girar Esquerra

(WP-11) Girar a l'esquerra - 4,2 km - 1 hora i 40 minuts - 218 m d'altitud. Abans d'arribar a les cases d’en Can Miquel Cicero, deixem la carretera per l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 699 ft

(WP-12) Camí de Muntanya - 5,4 km - 2 hores i 10 minuts - 213 m d'altitud. El camí segueix enmig de camps de conreu i després de fer dos girs en angle recte, desemboca al camí de Muntanya.

PictographIntersection Altitude 692 ft

13-Intersecció

(WP-13) Intersecció - 5,6 km - 2 hores i 15 minuts - 211 m d'altitud. Trobem la intersecció amb el camí de Son Miquel Joan, per on continuem tot dret.

PictographIntersection Altitude 669 ft

14-Intersecció

(WP-14) Intersecció - 6,6 km - 3 hores i 35 minuts - 204 m d'altitud. El camí topa amb la intersecció amb el camí de Son Roig, on seguim recte cap a Algaida.