Dag 16 - Cortes de la Frontera - El Colmenar

Photo ofDag 16 - Cortes de la Frontera - El Colmenar Photo ofDag 16 - Cortes de la Frontera - El Colmenar Photo ofDag 16 - Cortes de la Frontera - El Colmenar

October 4, 2023
October 2023

near Cortes de la Frontera, Andalucía (España)

Dagens tur var på ca. 17 km og bød på mange spændende udfordringer og super naturoplevelser igen. Den var sådan middelhård.

Stor oplevelse med en meget stor kløft. Ikke helt så stor som Ronda men alligevel. Og vi skulle passere den via lille bro og hul i klippen efterfølgende. Og en meget stejl stigning efter kløften og endnu mere stejl nedstigning.

Heldigvis var der mange steder lavet trapper, som gjorde nedturen lidt nemmere. De sidste kilometer langs en større flod og dermed en meget frodig dal på vejen mod målbyen El Colmenar med 800 indbyggere. Vi bor fint på et lille hotel. Heldigvis med morgenmad. Imorgen venter en hård etape på 27 km...

Photo ofSå forlader vi Cortes de la Frontera og et par billeder fra byen Photo ofSå forlader vi Cortes de la Frontera og et par billeder fra byen Photo ofSå forlader vi Cortes de la Frontera og et par billeder fra byen

Så forlader vi Cortes de la Frontera og et par billeder fra byen

Photo ofCasa de Piedra, som er skåret ud af en sten for flere hundrede år siden. Senest blev den brugt til vinbrygning. Photo ofCasa de Piedra, som er skåret ud af en sten for flere hundrede år siden. Senest blev den brugt til vinbrygning. Photo ofCasa de Piedra, som er skåret ud af en sten for flere hundrede år siden. Senest blev den brugt til vinbrygning.

Photo ofInde i casa de Piedra. Vinkarrene.. Photo ofInde i casa de Piedra. Vinkarrene.. Photo ofInde i casa de Piedra. Vinkarrene..

Inde i casa de Piedra. Vinkarrene..

Photo ofI bunden af nedstigningen. En 2 cv fra england med deres flag malet på taget. Vi talte lidt med dem.. Photo ofI bunden af nedstigningen. En 2 cv fra england med deres flag malet på taget. Vi talte lidt med dem..

Og mødte dem også senere igen da de ræsede udenom os

Photo ofNærmest vores første tegn på efterår med nedfaldne blade. Photo ofNærmest vores første tegn på efterår med nedfaldne blade.

Nærmest vores første tegn på efterår med nedfaldne blade.

Her med endnu et flot view

Photo ofSå skal vi over kløften. Meget brat. Heldigvis med trapper og wire-gelænder Photo ofSå skal vi over kløften. Meget brat. Heldigvis med trapper og wire-gelænder Photo ofSå skal vi over kløften. Meget brat. Heldigvis med trapper og wire-gelænder

Så skal vi over kløften. Meget brat. Heldigvis med trapper og wire-gelænder

Photo ofHer skulle vi så 'kravle' i lille hul i klippen Photo ofHer skulle vi så 'kravle' i lille hul i klippen Photo ofHer skulle vi så 'kravle' i lille hul i klippen

Her skulle vi så 'kravle' i lille hul i klippen

Photo ofView ned til floden Rio Guadiaro, som vi rammer helt nede i bunden af den stejle nedstigning Photo ofView ned til floden Rio Guadiaro, som vi rammer helt nede i bunden af den stejle nedstigning Photo ofView ned til floden Rio Guadiaro, som vi rammer helt nede i bunden af den stejle nedstigning

Og de store fugle

Kløften set på vej ned... og Carsten på lille bro

• Photo of sussiml
    sussiml Oct 5, 2023

Det ser virkelig smukt, men også udfordrende ud. Især det med at skulle kravle igennem hullet.. 😲