Cusco, Urubamba, Jajapunco, vall Pumahuanca, Pacchaspata, llac Manallocsec.

Photo ofCusco, Urubamba, Jajapunco, vall Pumahuanca, Pacchaspata, llac Manallocsec. Photo ofCusco, Urubamba, Jajapunco, vall Pumahuanca, Pacchaspata, llac Manallocsec. Photo ofCusco, Urubamba, Jajapunco, vall Pumahuanca, Pacchaspata, llac Manallocsec.

May 17, 2014
April 2014

near Pacchaspata, Cusco (Peru)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Urubamba, Valle sagrado) Ruta el 24/04/2014; 18,2 km; +1200 -1200; 8,5 hores. Excursió organitzada per aclimatar amb el següent itinerari: Jajapunco, vall Pumahuanca, Pacchaspata, llac Manallocsec. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: moderat (pel desnivell i altitud). NOTA: no sempre el senyal de gps és correcte, però el camí no té pèrdua.

FA ANYS: El 1492 els Reis Catòlics i especialment la reina Isabel, decideixen autoritzar a Colom en el seu projecte d’anar a Àsia per occident. El 17 d’abril Colom signa les Capitulacions de Santa Fe, pels qual s’autoritza l’expedició, sense finançament i a canvi de ser nomenat governador, almirall, virrei i amb un 10% de les riqueses. L’expedició estava doncs subjecte als recursos que es poguessin obtenir per botí.

F110 Comencem a caminar dins de la vall de Pumahuanca, que forma part del Valle Sagrado. Hem deixat Cusco per anar fins a Urubamba. Urubamba és una província del Departament de Cusco i està al centre d’una vall que es considera la més productiva del Perú. També es coneguda com “la Perla del Vilcanota”, situada als peus dels nevados Chicón i Pumahuanca. Aquesta és la nostra segona jornada per aclimatar-nos. Ahir vam visitar (i caminar una mica) per Moray i Maras i també vam visitar les Salines. Ahir ens movíem pels voltants dels 3000 metres. Avui arribarem als 4200 i tornarem a baixar per anar a dormir a Urubamba (a l’hotel Amaru) a uns 3000m.

Seguim vall amunt, al costat del riu que baixa cabalós. És una vall estreta que gaudeix d¡una vegetació esponerosa. Els conqueridors van trobar tot un sistema molt evolucionat d’organització territorial de governació, que van mantenir per interessos propis... ...