Cunit: Plademar -camí de sant antoni - C32 - Pont de mas Peirot - la Gavina

Photo ofCunit: Plademar -camí de sant antoni - C32 - Pont de mas Peirot - la Gavina Photo ofCunit: Plademar -camí de sant antoni - C32 - Pont de mas Peirot - la Gavina Photo ofCunit: Plademar -camí de sant antoni - C32 - Pont de mas Peirot - la Gavina

February 12, 2021
March 2001

near Cunit, Catalunya (España)

Recorregut dissenyat sobre mapa, com a preparació de rutes guiades pels voltants de Cunit programades pel Casal de la Gent Gran.

Recorregut curt, però molt bonic i variat, a cavall dels termes de Cunit i Cubelles, conformen el que denominen el Penedès Marítim, amb un tram poc freqüentat, paral·lel a la C-32 pel cantó nord, molt boscós, atractiu i bonic poc conegut, tot i que presenta una baixada notable, amb l'únic tram més pendent del recorregut. La resta son camins amples, amb bon estat i de pendents suaus. Es tracta d'un tomb agradable i amb vistes per la zona boscosa que delimitat els termes de Cunit i Cubelles pel vessant sud de la Serra de Sant Antoni i del Puig de la Garsa.

Sortida i arribada: Casal de la Gent Gran

Recorregut ideal per fer de setembre a maig, evitant els dies mes calorosos d'estius. malgrat que és un recorregut que es pot fer molt be de tarda, a l'estiu, aprofitant que el dia és llarg.

La ruta no està senyalitzada pero seguirem en molts trams marques de pintura blava i verda que corresponen a les rutes del Cunit al teu Aire.

Dificultat: Fàcil. Recorregut curt i amb poc desnivell, majoritàriament per camins bons, tret d'una baixada una mica pendent, per fer un recorregut agradable, original i saludable.

Per gent acostumada a caminar, sobre tot per la baixada una mica pendent.

Descripció: Sortim del Casal pujant amunt per la Carrerada de Santa Coloma , deixant a la dreta la Plaça Jaume Vidal. Seguirem fins dalt de tot de la carrerada de Santa Coloma. Al final girem a l'esquerra pel c/ de Maria Aurèlia Capmany. Ens desviarem pel primer camí ample que surt a la dreta.

Es un camí de terra que puja suaument, per la zona que va quedar afectada per l'incendi de l'any 2005. Seguirem el camí ample i principal, deixant l'encreuament del que puja cap dalt de la Serra de Sant Antoni, que en aquest cas, no hi pujarem. Sortirem a la Carretera de Sant Antoni, que seguim a la dreta. Just després del revolt en el que hi ha senyalització de les rutes del Cunit al teu aire , ens desviarem per un camí a la dreta, amb marques blaves. Creaurem la C-32 per un pas de fauna, pero que es passa be.

Girarem a l'esquerra per un corriol que va paral·lel a la C-32, primer pujant pel turó que es troba per sobre de l'autopista, mentre que la baixada es una mica més pendent i que caldrà anar més en compte. Més endavant, quan el pendent es suavitza, desemboca a un camí més ample al costat d'unes vinyes de la finca de mas Peirot. Just a l'arribar al pont de l'autopista deixem a l'esquerra l'entrada a Mas Peirot i creuem la C-32 per dalt. A l'altre cantó creuem la Travessa del Ibers, un camí asfaltat, i seguim recte per camí de terra al costat d'una cadena. Podem passar-hi i seguirem l'ample camí pero molt agradable, que va a sortir a la urbanització de Cubelles de la Gavina.

A l'arribar al carrer, anem a la dreta, passem per una zona verda, àmplia que delimita els dos termes i sense creuar el Torrent de'n Pedro, baixem per la zona verda de sobre la canalització del Torrent de'n Pedro fins arribar a l'altura del C/ Portadores, on girem a la dreta. Passem per la Plaça Jaume Vidal i tornem de nou al Casal de la Gent Gran.

Recorregut que es pot fer tranquil·lament entre una hora i quart i una hora i mitja,

Recorregut dissenyat i fet específicament pel Casal de la Gen Gran de Cunit.

ALTRE INFORMACIÓ:
Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.