CUMALI-AKKAYA-DAĞTEKKE

March 6, 2016
March 2016

near Cumalı, İzmir (Türkiye)

Parkura Cumalı köyünden başladık. Köyün güneyinde kalan Akkaya tepesine çıkmak için yangın havuzunun yanındaki yolu kullandık. 4 km kadar hafif hafif tırmandıktan sonra patikaları kullanarak Akkaya tepesine çıktık. Kayalık 901 m rakımlı, 360 derece güzel manzaraları bir tepe. Eski yerleşim kalıntıları ve define meraklılarının çabalarının işaretleri var.
Akkaya'nın 500 m. kadar güneyindeki çıplak tepenin yüksekliği 954 m.
Buradan güneye doğru sırttaki orman yolunu kullanarak Karlık kulesine geçtik. Burada yemek molası verdikten sonra, 1 km. kadar güneyde kalan eski (terkedilmiş) Marmariç köyüne (Mersinli Mahallesi) indik. Marmariç, şimdi birkaç girişimcinin çabalarıyla organik bir yaşama yönelmiş. Burada, Marmariç Ekolojik Yaşam Derneği tarafından permakültür (sürdürülebilir tarım) eğitimi ve uygulamaları yapılmaktadır.
Bu güzel yeri gördükten sonra, orman yolları ve patikaları kullanarak Dağtekke köyüne yürüdük. Dağtekke köyü, zeytin, zeytinyağı, çambalı ve böbrek taşlarını eriten şifalı suyu ile çevrede ünlenmiş şirin bir köy. Köyün bir çok evi, çevrenin kayrak taşlarıyla yapılmış. Bazılarının bacaları ve çatı örtüsü bile tamamen bu kayrak taşlarlarla yapılmış
Mutlaka gezilip görülmeli.
Parkur boyunca bir çok iniş ve çıkış var. Orman yolunda bir yerde içme suyu kaynağı bulunuyor. Bir de,Marmariç'ten su için yararlanılabilir.
Çevrede çok zengin çam ve genç meşe ormanları bulunuyor.

Havuz

Su

Su

Dere

Akkaya

Akkaya Zirvesi

Zirve

Photo ofAKKAYA-ÇINARDİBİ-DAĞTEKKE SIRT ORMAN YOLU KAVŞAĞI Photo ofAKKAYA-ÇINARDİBİ-DAĞTEKKE SIRT ORMAN YOLU KAVŞAĞI Photo ofAKKAYA-ÇINARDİBİ-DAĞTEKKE SIRT ORMAN YOLU KAVŞAĞI