Çubuk / Karagöl Tabiat Parkı - 4 Göl İçeren Rota

Photo ofÇubuk / Karagöl Tabiat Parkı - 4 Göl İçeren Rota Photo ofÇubuk / Karagöl Tabiat Parkı - 4 Göl İçeren Rota Photo ofÇubuk / Karagöl Tabiat Parkı - 4 Göl İçeren Rota

2037
October 4, 2021
October 2021

near Kışlacık, Ankara (Türkiye)

Rota; Karagöl Milli Parkı'nın hemen girişinden başlıyor, ancak parkın içerisinden değil, hemen kenarından devam ediyor. Bir miktar toprak yolda ilerledikten sonra orman içi patikaya giriliyor. Aktif yabani hayatın olduğu rotalardan biri olduğu için; solo yürüyüşçülerin, periyodik olarak ses çıkararak yürümelerini tavsiye ederim.

Orman içerisindeki patika mevsim itibariyle, yer yer çalılarla ve otlarla kapanmış, geçişin zorlaştığı kısımlar mevcut. Rota devamında, Karagöl'ü tam tepeden gören bir zirveye ulaştırıyor. Sonrasında yine orman içinden, toprak yola ulaşılıyor.

Orman yolu takip edilerek Yıldırımevci göletine ulaşılıyor. Güzel manzara eşliğinde yemek molası burada verilebilir. Hatta vakit bolsa gölün karşı tarafına geçildiğinde mola vermeye daha uygun alanlar mevcut.

Yıldırımevci göletinden ayrıldıktan sonra, güzel manzaralar eşliğinde bir miktar daha toprak yolda ilerlendikten sonra ana yol terk edilip ormana giriliyor, buradan sonra dere yatağı boyunca yükselerek zorlu bir kısım geçiliyor. Bu bölüm de geçildiğinde yine güzel bir patikaya ulaşılmış oluyor. Bu patika takip edilerek Yaylak Göleti'ne ulaşılıyor. Göletin etrafı sık sazlık olduğu için mola vermeye çok uygun değil ancak güzel fotoğraflar alınabilir.

Patikaya tekrar girilerek yol takip edildiğinde son gölet olan Usta Göleti'ine ulaşılıyor. Burada da güzel manzara eşliğinde kısa bir mola verilebilir. Sonrasında tekrar patikaya girilip rota takip edildiğinde bu son etap boyunca inişe geçilmiş oluyor, ve toprak yoldan rotanın bitişine ulaşılıyor.

Dikkat: Kışlacık Yaylası civarında kullanılmayan bir kaç yayla evi var, o bölgede 3, 4 tane iri köpek önce alan koruması yaparak uzun süre havladı bize, o noktada biz o yayla evlerinin önünden geçmeyip daha uzaktan o bölgeyi by-pass edelim isterken, yol boyunca bize eşlik eden köpeğe saldırdılar. Bize herhangi bir şey yapmadılar ancak yine de burada böyle küçük bir tehlike atlattık, onun bilgisini de buraya eklemek istedim.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.