Çubuk / Karagöl Milli Parkı - Yıldırımevci ve Usta Göletleri

Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı - Yıldırımevci ve Usta Göletleri Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı - Yıldırımevci ve Usta Göletleri Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı - Yıldırımevci ve Usta Göletleri

November 3, 2019
November 2019

•   4.7 1 review

near Kışlacık, Ankara (Türkiye)

Rota; Karagöl Milli Parkı'nın hemen girişinden başlıyor, bir miktar toprak yolda ilerledikten sonra orman içi patikaya giriliyor.

Orman içerisindeki patika, yer yer çalılarla ve otlarla kapanmış, geçişin zorlaştığı kısımlar mevcut. Rota devamında, Karagöl'ü tam tepeden gören bir zirveye ulaştırıyor. Sonrasında yine orman içinden ilerleyerek, ana orman yoluna ulaşılıyor. Orman yoluna ulaştıktan sonra, biraz ileriden Yıldırımevci göleti tarafına kestirmeden geçebilmek için tekrar orman içine sapılıyor, bu kısım biraz zorlu. Tekrar orman yoluna ulaştıktan sonra, biraz ileride Yıldırımevci göletine ulaşılıyor, burada manzara çok güzel, uzun mola burada verilebilir.

Yıldırımevci göletinden ayrıldıktan sonra, güzel manzaralar eşliğinde bir miktar daha yürüdükten sonra, Usta göleti tarafına geçebilmek için az ileriden tekrar ana yol terkedilip ormana giriliyor, buradan sonra dere yatağı boyunca yükselerek zorlu bir kısım geçiliyor. Çok dik bir sırttan patikaya kadar tırmanılıyor.

Rota devamında Usta Göleti'ne ulaşıyor. Bu gölette de çok iyi fotoğraflar alınabilir. Usta Göletinden sonra yol ikiye ayrılıyor, sağdaki yol, bölgedeki diğer bir gölet olan Yaylak Göletine gidiyor, soldaki yol ise, rotanın bitişi olan Karagöl Milli Parkı' girişine gidiyor. Vakit açısından sıkıntı varsa, Yaylak Göleti'ne uğramadan soldaki yol takip edilmeli.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.