Çubuk / Karagöl Milli Parkı Çevresi (Usta ve Yaylak Göletleri Üzerinden)

Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı Çevresi (Usta ve Yaylak Göletleri Üzerinden) Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı Çevresi (Usta ve Yaylak Göletleri Üzerinden) Photo ofÇubuk / Karagöl Milli Parkı Çevresi (Usta ve Yaylak Göletleri Üzerinden)

67 4.6
October 27, 2019
August 2019

•   4.6 5 Reviews

near Kışlacık, Ankara (Türkiye)

Rota; Karagöl Milli Parkı'nın hemen girişinden başlıyor, ancak parkın içerisinden değil, hemen kenarından devam ediyor. Bir miktar toprak yolda ilerledikten sonra orman içi patikaya giriliyor. Hemen ormana girdikten sonra, patika üzerinde ayı dışkısı gözlemledim, solo yürüyüşçülerin, periyodik olarak ses çıkararak yürümelerini tavsiye ederim.

Orman içerisindeki patika mevsim itibariyle, yer yer çalılarla ve otlarla kapanmış, geçişin zorlaştığı kısımlar mevcut. Rota devamında, Karagöl'ü tam tepeden gören bir zirveye ulaştırıyor. Sonrasında yine orman içi yollardan, toprak yola ulaşılıyor.

Güzel manzaralar eşliğinde bir miktar daha yürüdükten sonra, Usta Göleti'ne ulaşılıyor. Mola mutlaka burada verilmeli. Usta Göletinden sonra yol ikiye ayrılıyor, sağdaki yol, diğer benzer bir göl olan Yaylak Göletine gidiyor, soldaki yol ise, rotanın bitişi olan Karagöl Milli Parkı'na gidiyor. Vakit açısından sıkıntı varsa, Yaylak Göleti'ne uğramadan da soldaki yol takip edilebilir.

Yaylak Göleti'ne uğradıktan sonra, orman içinden devam etmeye çalıştım ancak yine sık orman dokusu, yürümeyi hayli zorlaştırınca yine vazgeçip tekrar toprak yola girip, geri döndüm.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.

Yaylak Göleti

Usta Göleti

Karagöl

• Photo of Metin Kaplan
    Metin Kaplan Mar 13, 2020

Bu rotayı daha batıda yer alan Evci Göleti'ne de uğrayacak şekilde birkaç kez yürüdüm. Evci ve Yaylak Göleti civarında kamp yapmışlığım da var. Bölgede çam ağaçlarının yanı sıra kavak ağaçları da bulunduğundan dolayı özellikle sonbaharda sarı ve yeşilin çeşitli tonlarında çok güzel manzaralar bulabilirsiniz. Bakir bir alan. Toprak yollarda ben de yavruları ile yürümüş ayı izine rastlamıştım. Engerek görüldüğünü de okumuştum.

• Photo of David Alp Yoltay
    David Alp Yoltay Oct 6, 2020

I have followed this trail  verified  View more

Orman ici patikada yururken 25 metre uzakta geyikle goz goze geldim. Bilgilendirmede oldugu gibi solo giden yaban hayata dikkat etsin arada sesli konussun orman icinden gecerken. Ayaginiza saglik cok begendim tesekkurler

• Photo of cemilinyeri
    cemilinyeri Oct 29, 2020

I have followed this trail  verified  View more

Bugun rotayı tersten döndüm. Ankara’ya yakın cok güzel bir rota. Daha da iyisi rotayı zorlaştırmak ve kolaylaştırmak bize kalabiliyor. Teşekkürler...

• can yazıcıoğlu Nov 22, 2020

Rotayı tersten solo olarak yürüdüm. Keyifli bir yürüyüştü tavsiye ederim.

• kmlfgkc Oct 10, 2021

Orman içi yollar güzeldi ancak patikaya girince birkaç kez kaybettik yolu. Gps den uzun süre takip ederek ilerleyebildik. Son göle uğramadık çünkü artık pertimiz çıkmıştı.