Çubuk 2 Barajı

November 15, 2020
November 2020

near Karaman, Ankara (Türkiye)

Çubuk 2 Barajı mesire yerinden yürüyüşe başlıyorum. Baraj bentini geçerek barajın doğu kıyısından barajı gören tepelerin üzerinden yürümeye devam ediyorum. İlk önce 1194 metrede Atağıl Tepesini geçiyorum. Ardından 1347 metrede Asar ve Kale tepelerinin eteklerinden devam ediyorum. Arazi taşlık ve yürümesi oldukça zor. Baraja derin vadi yapan dere yataklarını aşmak da zorlaşıyor. Ardından Yaylaarah Deresinin hemen karşı kıyısından cılız bir şekilde akan ve barajı besleyen ana dere kolunu geçiyorum. Hava yağmurlu olmadığı için zemin sert ve yürümekte zorlanmıyorum. Ardından1254 metrede bulunan Pelit Tepesine doğru baraja burun yapan sırtın üzerinden çıkmaya başlıyorum. Mendek Deresini daha önce geçerek yürüyüşü kısaltabilirdim ama vaktim olduğunu düşünüyorum ve Mendek deresi boyunca Sarıkoz köyüne doğru yürüyorum. Sarıkoz Köyüne gelmeden Orta Burun üzerinden dereye geçerek Sarıkoz Köyü ile Karaman Köyünü birleştiren yola çıkyorum. Kendimi yormadan yol üzerinden yürüyerek Çubuk-Yıldırımhacılar yoluna çıkıyorum. Çubuk 2 Barajının ana kapısından girerek yürüyüşümü bitiriyorum.