Cubells - Camarasa - la Sentiu de Sió - Montgai - Camarasa

Photo ofCubells - Camarasa - la Sentiu de Sió - Montgai - Camarasa Photo ofCubells - Camarasa - la Sentiu de Sió - Montgai - Camarasa Photo ofCubells - Camarasa - la Sentiu de Sió - Montgai - Camarasa

May 15, 2024
May 2024

near Cubells, Catalunya (España)

Sortida de l'aparcament de l'Hostal Romà, situat al costat del semàfor de la carretera (457m d'altitud). Al nord, trobareu un pal indicador que assenyala "CAMARASA 8km". La pista és completament asfaltada.

Després de 5'85km, cal passar de llarg el desviament a la dreta que condueix a l'Ermita de Sant Jordi.
A 6'90km, trobareu la MASIA CAN FOLGUERA.
A 8'50km, arribareu a CAMARASA, on hi ha l'església (281m d'altitud). A partir d'aquí, seguiu la carretera en direcció a Balaguer.

A 9'45km, deixeu la carretera i agafeu la pista que hi ha a l'esquerra. Més endavant, seguiu per la carretera fins al desviament a la dreta que condueix a Sant Llorenç de Montgai.

A 10'65km, a una bifurcació, agafeu el camí de la dreta i seguiu per la pista més ben arranjada.
A 11'20km, trobareu una cruïlla de quatre camins. Seguiu recte per la pista millor condicionada.
A 11'50km, a una altra bifurcació, preneu el camí de la dreta.
A 12'00km, arribareu a una barraca/masia. Més endavant, a una nova bifurcació, seguiu a la dreta.
A 12'15km, trobareu una nova cruïlla de quatre camins. Seguiu recte enfrontant-vos amb la gran masia que teniu davant vostre.
A 12'25km, veureu una masia a l'esquerra. Cerqueu la pista que la volta deixant-la a la vostra esquerra. Continueu cap al sud, on trobareu diverses masies.
A 12'60km, hi ha una altra masia a l'esquerra i un dipòsit. Agafeu la pista de la dreta.
A 13'55km, trobareu una altra masia a la dreta.
A 13'80km, comença una pista asfaltada. Seguiu cap al sud.
A 13'90km, trobareu una gran bassa. Seguiu per l'asfalt i continueu trobant més masies.
A 16'90km, creueu la carretera de Cubells/Balaguer. Seguiu per l'asfalt cap al sud.
A 17'30km, trobareu la TORRE MANON. Encareu La Sentiu de Sió que teniu davant vostre.
A 18'50km, arribareu a LA SENTIU DE SIÓ, on hi ha l'església (284m d'altitud). En sortir del poble, preneu direcció est cap a la pista assenyalada com "CAMÍ DE MONTGAI", una pista molt trillada.
A 19'10km, a una cruïlla de quatre camins, continueu recte. Veureu un pal indicador que assenyala "MONTGAI" i una pista ben arranjada.

A 21'60km, a una nova cruïlla de quatre camins, continueu recte i en direcció est.
A 22'80km, trobareu una granja. Agafeu el camí de la dreta, que ara us portarà cap al sud.
A 22'90km, a una bifurcació, gireu a l'esquerra en un angle de 90º, dirigint-vos novament cap a l'est.
A 24'00km, trobareu una pista travessera. Gireu a l'esquerra.
A 24'10km, a una cruïlla de quatre camins, gireu a la dreta, en direcció est.
A 24'40km, arribareu a la TRINXERA DE LA PLETA/FRONT DEL SEGRE, un espai de memòria històrica.
A 24'75km, a una nova cruïlla de quatre camins, gireu a l'esquerra seguint la pista més trillada, en direcció nord-est.
A 26'10km, creueu quatre carreteres i continueu recte. A la vostra esquerra tindreu Montgai.
A 26'70km, arribareu a MONTGAI, on hi ha l'església (287m d'altitud). Sortiu de Montgai i cerqueu el recorregut. Passeu al costat d'una nau deixant-la a la vostra dreta i creueu la carretera.

A 28'30km, a una cruïlla de quatre camins, gireu a la dreta i seguiu per la pista millor condicionada.
A 28'90km, trobareu una granja a la vostra esquerra.
A 29'20km, una altra granja a la vostra esquerra.
A 29'90km, arribareu a una cruïlla de quatre camins prop d'una granja. Gireu primer a l'esquerra i després immediatament a la dreta. La granja quedarà a la vostra dreta. Seguiu en direcció nord.
A 30'90km, trobareu una pista travessera. Gireu a la dreta, aquesta pista està asfaltada.
A 31'75km, arribareu a una carretera travessera. Gireu a l'esquerra.
A 32'10km, deixeu la carretera i agafeu la pista de l'esquerra.
A 32'70km, passareu per MAS ENRUNAT.
A 32'90km, trobareu una pista travessera. Gireu a la dreta.
A 33'10km, a una cruïlla de quatre camins, continueu recte en direcció nord-est.
A 34'80km, arribareu a la carretera de Cubells/Balaguer. Gireu a la dreta en direcció a Cubells, seguint la carretera.
A 35'85km, arribareu a CUBELLS.

Nota: Per realitzar aquesta ruta cal estar en forma, sobretot per la llargada del recorregut.

Cubells

Montgai

Carretera de Montgai a Cubell - girar a l'esquerra

Carretera_de_Montgai_a_Cubell_-_girar_a_l'esquerra

Ull carretera important - anar per l'esquerra de la crta.