Photo ofCUBA - Viñales - de La Ermita al Valle del Palmarito y Cueva del Palmarito o del Silencio Photo ofCUBA - Viñales - de La Ermita al Valle del Palmarito y Cueva del Palmarito o del Silencio Photo ofCUBA - Viñales - de La Ermita al Valle del Palmarito y Cueva del Palmarito o del Silencio

March 14, 2017
March 2017

near El Almacén, Pinar del Río (Republic of Cuba)

A tenir en compte: A data d'avui, Març 2017, a CUBA no es permet entrar aparells GPS (no diuen res dels telèfons mòbils). Si en porteu, us el retenen a la duana fins la vostra sortida.

Bonic recorregut que vàrem fer una tarda partint a les 14:30 del Hotel La Ermita amb el guia Juan.
Durant la ruta podem veure els diferents camps de cultiu de blat, iuca, tabac i visitar les cabanes d'assecar les fulles de tabac, També gaudim d'una detallada explicació de la confecció dels famosos cigars havanos per part del Palillo.
Les vistes dels camps de conreu encara amb bous, els mogotes, i els camps de tabac son magnífiques.
Desprès tot seguint la Vall del Palmarito arribem fins a la Cova del Palmarito o també coneguda com a Cova del Silenci.
Recorrem uns 200 m. pel seu interior (heu de portar llums frontals o llanternes dons no està il·luminada) veiem estalactites i estalagmites i al final arribem a una petita piscina natural del riu subterrani on l'aigua està sempre a la mateixa temperatura (fresqueta però no freda) i a on si no teniu manies us podreu banyar, (millor portar el vestit de bany posat, ja que no hi ha res on deixar la roba o canviar-se i el terra està moll i enfangat).
Desprès d'un bany refrescant prenem de nou el camí de tornada cap el nostre hotel, Sort que portem llanternes dons arribem que ja es fosc.