Photo ofCuba 04, Topes de Collantes, Camino Guanayara, Rio Melodioso, Cuatro Vientos, Jibacoa Photo ofCuba 04, Topes de Collantes, Camino Guanayara, Rio Melodioso, Cuatro Vientos, Jibacoa Photo ofCuba 04, Topes de Collantes, Camino Guanayara, Rio Melodioso, Cuatro Vientos, Jibacoa

2085
January 7, 2020
January 2020

near Topes de Collantes, Sancti Spíritus (Republic of Cuba)

(En mi web puedes acceder a la traducción automàtica al castella, vasco i gallego) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

Ruta el gener de 2019; 9 km; +160 -110; 4 hores. Excursió durant el viatge organitzat per Bonviure a Cuba. Participants: Grup de 16 persones amb la Pilar com a guia. Itinerari: Topes de Collantes, Cuatro Vientos, Jibacoa. Tipus de sortida: travessa lineal. Dificultat: fàcil. (El track inclou la ruta en el vehicle militar fins a l’entrada del parc).

FA ANYS: El 9 d’octubre de 1868 Carlos Manuel Céspedes va donar el Crit de Yara.

Aquesta nit hem dormit a Cienfuegos i al matí hem marxat a les 7 per anar al parc nacional de Topes de Collantes. L’autocar nostre arriba fins a Topes on hi ha una residència sanitària de repòs (Kurhotel Escambray) i una plaça que és un rellotge de sol.

Al centre d’informació faig un descobriment: aquest saltamartí de fulla. Verd i magnífic aquí s’està quiet i tranquil. D’aquesta espècie d’insectes puc dir que les femelles poden posar entre 1000 i 10000 ous en cada posta. És d’un subordre d’insectes dits ‘celífers’. Estem al massís de muntanyes de Guamuhaya, de la província de Sancti Spíritus. De Cienfuegos diré que és coneguda com la Perla del Sud i que compta amb el segon port més important de Cuba.

Amb camions militars ens porten fins a l’entrada del parc de Guanayara. En aquest parc haurem d’estar atents per si podem veure l’ocell tocororo, ja que aquest és el seu hàbitat. Sabem que els colonitzadors es van trobar que les tribus originàries de Cuba... ...