Cuba 02, Viñales, Camí Palmarito, Cueva de la Vaca, Valle de los Mogotes

Photo ofCuba 02, Viñales, Camí Palmarito, Cueva de la Vaca, Valle de los Mogotes Photo ofCuba 02, Viñales, Camí Palmarito, Cueva de la Vaca, Valle de los Mogotes Photo ofCuba 02, Viñales, Camí Palmarito, Cueva de la Vaca, Valle de los Mogotes

January 7, 2020
December 2019

near Vega, Pinar del Río (Republic of Cuba)

(En mi web puedes acceder a la traducción automàtica al castella, vasco i gallego) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

Ruta el desembre de 2019; 7 km; +120 -120; 7 hores (amb dinar i visites incloses). Excursió durant el viatge organitzat per Bonviure a Cuba. Participants: Grup de 16 persones amb la Pilar com a guia. Itinerari: Viñales, ruta del Palmarito, visita finques de cafè i de tabac, cova de La Vaca. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El 1511 Diego Velazquez es va proposar iniciar la conquesta del territori cubà.

Avui comencem a caminar directament des de Viñales. Hem dormit en cases particulars. Tot el poble està ple de cases que han organitzat habitacions amb bany privat i aire condicionat pel turisme. Un símbol, a la façana que dóna al carrer, les identifica. És un procés que va impulsar Raúl Castro a partir del 2008 quan va començar a eliminar l’excés de prohibicions i regulacions que limitaven el poble.

El punt de trobada és en una cruïlla i tot el grup va sortint de les 5 cases on hem estat allotjats. Guardo molt bon record de l’allotjament en la casa de Viñales, on la senyora Lioska em parlava dels seus sentiments després de la mort de Fidel Castro, l’any 2016.

Sortim del poble en direcció nord-oest i aviat tenim als costats les boniques cases rurals d’una sola planta, com la majoria de les cases de la població.

Avui seguirem part d’un sender ben clar conegut com el camí del Palmarito, per entre conreus del país. Aquesta casa de la foto brilla per l’estesa de color... ...