CSJ 02 - Figueres - Bàscara

September 24, 2013
February 2011

near el Mas Ferrer, Catalunya (España)

[CAT]
Aquest tram es pot fer a peu, en bicicleta o en cotxe, no cal que sigui 4X4.

Comencem la ruta deixant Figueres enrera i ens dirigim cap a Santa Llogaia d'Alguema. Al princip del recorregut transcorre per una carretera asfaltada, en la que hi ha algun tram sense vial per a vianants, cal anar amb compte.

Un cop arribem a la rotonda que es troba a l'entrada de Santa Llogaia d'Alguema, agafem el camí de terra que hi ha a la dreta. L'antiga via Augusta que ens portarà fins a Borrassà. Aquest tram és de terra i sense asfaltar, es pot fer en qualsevol tipus de vehicle.

Entrem dins el municipi de Borrassà i l'atravessarem, al poble hi podeu visitar l'Església de Sant Andreu de Borrassà que és del segle XVII, d'estil barroc. Les construccions de la vila destaquen per la seva noblesa.

Deixem Borrassà seguint el camí per anar a Creixell, un cop a Creixell passareu per davant de l'Església de Santa Maria de Creixell del segle XV, que conserva una Mare de Déu gòtica.

Agafant el desviament que ens portarà a Pontós ens trobem un camí sense asfaltar, apte per a qualsevol vehicle. Arribant a Pontós trobareu l'Església de Sant Martí del segle XVIII, la seva façana principal té un campanar de planta quadrada amb arcada de mig punt. El poble encara conserva restes d’una presa romana.

Sortint del nucli urbà tornem a trobar un camí de terra.

Estem arribant a Bàscara, s'ha de travessar la N-II per sota, pel pont que hi ha, a pocs metres del pont comença un altre cop el camí de terra que ens conduirà fins a la població.

Depenent de l’època de l'any, cal tenir en compte que s'ha de travessar el riu i pot ser que hi baixi força aigua. Si fos el cas els catxés es podem fer per l'altra banda.

Les muralles que envolten la població daten dels segles XIII i XIV. Del castell encara se’n conserva la torre rodona, que es feia servir com a presó. Durant el Nadal, el poble és molt visitat, per veure el pessebre vivent, que és representat pels veïns de la població des de l’any 1972.

[ESP]
Este tramo se puede hacer a pie, en bicicleta o en coche, no hace falta que sea un vehículo 4X4. Mientras busquéis los escondites, será mejor aparcar el vehículo en un lugar que no dificulte la circulación.

Empezamos nuestro recorrido dejando Figueres y nos dirigimos hacia Santa Llogaia d'Alguema.

Una vez lleguemos a la rotonda que se encuentra en la entrada de Santa Llogaia d’Alguema, tomaremos el camino sin asfaltar que se encuentra a la derecha, la antigua Via Augusta, que nos conducirá hasta Borrassà.

Nos adentramos en el municipio y pasamos por el pueblo, donde se puede visitar la Iglesia de Sant Andreu de Borrassà del siglo XVII, de estilo barroco. Las construcciones de la población que aun se conservan destacan por su nobleza.

Dejamos Borrassà y seguimos hacia Creixell, una vez en el pueblo, la ruta pasa por delante de la Iglesia de Santa María de Creixell del siglo XV, que conserva una Virgen de estilo gótico.

El desvío nos conducirá hasta la población de Pontós, es un camino sin asfaltar, apto para todo tipo de vehículos. En este municipio podremos admirar la Iglesia de Sant Martí del siglo XVIII, con su campanario de planta cuadrada. En el pueblo aun se conservan restos de una presa romana.

Nos encontramos cerca de Bàscara, es necesario cruzar la N-II por debajo, hay que hacerlo por el puente que se encuentra a pocos metros. Este camino nos conducirá hasta la población.

Dependiendo de la época del año, hay que pasar por un río y puede ser que baje con bastante cauce. Los escondites se pueden buscar viniendo desde el otro lado, por la carretera que va de la población hasta el río.

Las murallas de la población datan de los siglos XIII y XIV. El castillo aun conserva la torre, que fue utilizada como prisión. Durante las fiestas navideñas el municipio es muy visitado, para ver el pesebre viviente que representan sus vecinos desde el año 1972.

[ENG]
You can do this section by foot, by bicycle or by car, 4x4 not necessary.

We start this way leaving Figueres and we go in the direction of Santa Llogaia d'Alguema.

When we arrive at the rotunda which is at Santa Llogaia d'Alguema, we must take the ground way, it is situated at the right. The old “Via Augusta” takes us to Borrassà.

We enter at Borrassà’s town and across it. In the town you can visit Sant Andreu de Borrassà’s church, which dates of the XVII century, of the baroque’s style.

Then we leave Borrassà to go towards Creixell and it starts again the ground way. When we arrive at Creixell we could see the Santa María de Creixell’s church of the XV century.

We will follow the diversion in the direction of Pontós. When we arrive at Pontós we will find the Sant Martí’s church of the XVIII century. The town tinned remains of a Roman dam.

We are near Bàscara and we must across the N-II road under the bridge and follow the ground’s way that bring us to the town.

According to the season we must be careful because we have to across the river. If you can’t across the river, you can do these caches by the other side. During Christmas time you could visit the living Nativity scene, which is very famous.

[FRA]
Vous pouvez faire ce tronçon à pied, en vélo où en voiture, un 4x4 n’est pas nécessaire.

Ce parcours débute en quittant Figueres et en se dirigeant vers Santa Llogaia d’Alguema.

Arrivé à la Rotonde qui est à Santa Llogaia d'Alguema, prendre le chemin de terre qui est situé sur la droite. L’ancienne “Via Augusta” conduit à Borrassà. Cette voie n’est pas goudronnée, mais peut être parcourue par tout type de véhicule.

Entrer dans la ville de Borrassà et la traverser. En ville, vous pouvez visiter l'église Sant Andreu de Borrassà, qui date du XVIIe siècle, de style baroque.

Quitter Borrassà en direction de Creixell. Arrivé à Creixell, il est possible de visiter l’église de Santa María de Creixell qui date du XV siècle.

Suivre la déviation en direction de Pontós. Arrivé à Pontós, vous trouverez l’église Sant Martí qui date du XVIII siècle. La ville abrite les vestiges d’un barrage romain.

A l’approche de Bàscara, traverser la N-II sous le pont et suivre le chemin de terre qui va en ville.

En fonction de la saison, nous vous devons d’être prudents, car il est nécessaire de traverser la rivière. Si vous ne pouvez pas traverser la rivière, vous pouvez faire ces caches par l'autre côté. Pendant la période de Noël, vous pourrez visiter la crèche vivante, qui est très célèbre.