Crvanj : Svatovsko groblje - Morine - Zimomor

Photo ofCrvanj : Svatovsko groblje - Morine - Zimomor Photo ofCrvanj : Svatovsko groblje - Morine - Zimomor Photo ofCrvanj : Svatovsko groblje - Morine - Zimomor

August 8, 2020
August 2020

near Planinica, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Na "Svatovsko groblje" smo došli autima iz pravca Kalinovika, prvo asfaltom skoro do sela Ulog a kasnije ne toliko lošim makadamom.
Nekropola stećaka "Svatovsko groblje" se nalazi na visoravni Morine, 1248 mnm i sa nje postoji markirana staza koja vodi naniže, pored nastrešnice prema katunu. Mi smo se tom stazom nastojali vratiti. Zbog visine trave je vrlo teško pratiti marku.
Ovaj trek vodi nemarkiranom stazom prema zapadu, preko pokošene livade koja nas je zavarala, na stijene preko kojih smo se uspijeli vratiti na stazu "iza Dolova". Preporučujem da se ide na markiranu stazu, naniže prema nastrešnici i katunu.
Na stazi nismo našli vodu, tako da je preporuka ponijeti min 2,5 l vode zbog dužine ture. Staza vodi kroz doline, krševitim i travnatim terenom, sa puno vrtača. Nailazimo i na "gornju nekropolu stećaka" idealnu za odmor. Nastavljamo sjeverozapadno sve do "Velike lokve" gdje je označeno, na kamenu u travi, skretanje za Uloško jezero. Mi idemo ka zapadu, ispod Lisca, sve do početka završnog uspona ka sjeverozapadu na sami vrh, što je ujedno i najzahtjevniji dio (nama je dodatne probleme stvarao jak vjetar).
Vrh Crvnja, Zimomor (1920 mnm) je označen planinarskom gomilom kamenja i razvaljenom žutom kutijom (bez pečata i sveske).
Silazeći sa vrha nailazimo na "opasnu jamu" odakle sam napravio panoramu "hercegovački Tibet" kako nazivaju Morine.
U povratku smo nastojao pratiti markiranu stazu, ali zbog visine trave i postojanja još neke marke, na dijelu "Maslaćuha" iza "gornjih stećaka" smo malo skrenuo naniže (lijevo) ali smo se brzo vratili na stazu "iza Dolova". Nastavil kroz "Dolove" i namjerno nastavili držati jugistočni pravac, tako da nismo otišli na raskrsnicu za Krekove već pravo "drumom" do katuna i nazad na "Svatovsko groblje".

Nekropola stećaka na visoravni Morine, 1248 mnm, pored ceste Kalinovik - Nevesinje, iza sela Ulog.

Povratak na markiranu stazu

Ovdje smo u povratku fulali

Silazak u Veliku lokvu gdje smo se najeli malina u povratku

Nema vode

Vrh planine Crvanj

Hercegovački Tibet

Panorama na visoravan Morine, koju ovako zovu zbog oskudnosti vodom i šumom.

U povratku, opet uzbrdo

Povratak na stazu koja vodi drumom od Svatovskog groblja prema Krekovima

Domaćin nas počasti sirom iz mjeha