Crupet-Bocq 36k

23 days one hour 20 minutes
October 15, 2016
October 2016

near Crupet, Wallonia (Belgique)

Een aanrader voor liefhebbers van lange en sportieve wandelingen. Startpunt is de parking naast Hotel du Centre in Crupet. Al direct een steile klim richting Durnal. Dat dorpje laten we echter links liggen. Dan een mooi stuk door de bossen en afdalen naar het schitterende riviertje de Bocq en het bruggetje oversteken tot vlak bij de Camping du Bocq. Hier keren we straks weer terug nadat we een grote cirkel hebben afgewandeld van 17 km via de mooie dorpjes Spontin, Dorinne en Purnode. We gaan de Bocq weer over en lopen daar een heel lange tijd langs, af en toe onder oude treinviaducten door en belanden dan uiteindelijk in Mont-Godinne. Via het zeer mooie kasteelpark van Ronchinne komen we weer terug in Crupet.

• Photo of Michel Hauchart
    Michel Hauchart Apr 14, 2018

Merci pour cette belle rando que nous avons faite hier. Il me semble important de préciser que le passage dans le domaine de Ronchinne est théoriquement privé (réservé aux clients de l'hôtel).