Crno Jezero

July 9, 2023
July 2023

near Pitomine, Opština Žabljak (Montenegro)

Primer ens vam dirigir al poble de Žabljak , on hi ha l’oficina d'informació del parc natural on es poden recopilar idees per a les rutes de senderisme, activitats nàutiques, parapent, esquí, circuits amb bicicleta de muntanya o els famosos ràfting que baixen pel riu Tara.

Tot i que es pot anar caminant des de Zabljak (45’) per accedir al famós Llac Negre (Crno Jezero), nosaltres vam accedir amb cotxe i vam aparcar al parking que està just al costat del sender que en 20 minuts caminant et porta fins al llac. Vam pagar 5€/adult per entrar al Parc, aquests diners serveixen pel manteniment i protecció d’aquest.

El llac Crno Jezero (Llac Negre) és una llacuna d'origen glacial situada a més de 1.400 metres d'alçada. És el llac més gran i profund de Durmitor, format quan les glaceres van retrocedir després de l’última edat glacial , fa uns 10.000 anys. És curiós perquè de negre no en té res. Les seves aigües són transparents i de cridaners tons maragda i turquesa , completament envoltats d'altes muntanyes i boscos densos de pi negre. En dies ennuvolats el reflex dels pins si que li donen una coloració negre. Una veritable meravella!!! No vam poder parar de fer fotos amb els impressionants reflexos que es formen en el llac!

Primer vam fer la típica ruta circular pel llac (1:30h), on vam observar que realment són 2 llacs, anomenats Gran Llac (Veliko Jezero) i Petit Llac (Malo Jezero). Un petit estret d’aigua connecta els 2 llacs la major part de l’any, però a l’estiu normalment s’asseca i els llacs es separen, tot i que aquest any no ha estat així.

Després vam continuar la nostra excursió fins a Zminje Jezero (Llac de les serps) per un agradable sender dins el bosc envoltats de grans pins. El Parc està ben cuidat i els camins són fàcils de seguir. Vam seguir les senyals d'un cercle blanc dins d'un cercle vermell.

Un cop arribes al llac et trobes amb un llac cobert de nenúfars més petit però igual de bonic que el Crno Jezero. Vam aprofitar per fer parada i fonda i dinar amb unes increïbles vistes.
Mites i llegendes són inevitables quan s'explora l'àrea de Durmitor. Segons la llegenda, la regió de Durmitor en el passat era plena de serps. Però, una vegada, quan l'hivern va arribar inesperadament d'hora, per trobar un lloc més càlid, les serps van arribar fins a la zona del llac Zminje. Però l'hivern era massa fred i nevat, així que les serps es van congelar i desaparèixer. Quan l'hivern finalment va acabar i la neu va començar a fondre's, el llac va ser creat i el bosc del voltant es reflectia a l'aigua amb una imatge similar al de la pell de les serps.

Després vam tornar fins al Crno Jezero; en total van ser uns 13,66km de ruta.
www.quatrequevolten.com

PictographLake Altitude 4,672 ft

• Photo of pioletcatala
    pioletcatala Mar 5, 2024

Ben detallada. La vaig anar a ger i en va encantar. Gràcies

• Photo of Quatrequevolten
    Quatrequevolten Mar 6, 2024

Moltes gràcies, és una ruta molt xula 😍😍