Crni vrh, Divčibare

November 19, 2015
November 2015

near Divčibare (Serbia)

Datum: utorak 19. avgust 2014.
Naziv ture: Crni vrh, Divčibare
Trasa pešačenja: Vila - Crni vrh - žičara Crni vrh - Vila
Pređeno: 3460 m
Krenuli smo od Vile uzbrdo pored odmarališta Crni vrh. Nakon toga sledi još jedna raskrsnica gde je potrebno skrenuti desno. Put ide dalje na gore između vikendica i nailazi se na dva putokaza: levo Velika pleć, a pravo Crni vrh. Ubrzo se ulazi u šumu borova, breza i jela. Obrasla je travom, borovnicama i gustom paprati. Ova, prilično strma staza isprepletana je korenjem četinara, što u kombinaciji sa kamenjem i zemljom formira prirodne stepenike, pa penjanje na vrh ne predstavlja veći problem. Kad se savlada ovaj deo puta izlazi se na sam vrh. Prvo što svako ugleda je stena sa ispisanim crvenim brojevima: 1093. Podloga Crnog vrha je kamenito-travnata, a u daljini se vide Suvobor, Kablar, Ovčar. Po vedrom vremenu kažu da se vide Golija, Kopaonik, Zlatibor, Tara i Zvijezda.
Kad smo došli do vrha, pratili smo markaciju po grebenu skrenuvši na levo, koja nas je dovela do žičare. Na dole smo išli ski-stazom tj. travnatom livadom.