Crnač - Pope

January 19, 2021
January 2021

near Crnač, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

U selo Crnač se dolazi, asfaltnim putem, iz Kaknja kroz Zgošću pa prema Ponijerima i brzo skrenuti oštro lijevo. Od džamije u Zgošći do džamije u Crnču ima oko 2 km. Na turu smo krenuli od crnačke džamije...
Tura: Crnač - pećina Prolazača - Crnačka gradina - Vis - Stipan - Debelo brdo - Gornji Banjevac - Kamen - Gornji Klanac - Kamenolom "Greben" - Pope.
Od džamije(mesdžida) u Crnču nastaviti desno cestom uzbrdo, pored žive ogrde kuće Kubata, na ledinu sa koje se pruža lijep pogled prema Zagrađanskoj gradini. Iznad kolibice ući u grabovu šumu pa puteljkom naviše kroz borovu šumu i nekom od zaraslih šumskih staza doći pod stijenu Crnačke gradine gdje se nalazi pećina tzv Prolazača.
# Postoji srednjovjekovna priča da se u Crnču, tadašnjem Markovom dolu, kovao novac srednjovjekovne Bosne. Prolazača je služila kao neki punkt na rimskom putu. #
Nastavili smo pored stijene, od Prolazače na vrh Crnačke gradine (803 mnm) sa koje se pruža lijep pogled na kakanjsku kotlinu i naračito lijep pogled preko Zagrađanske gradine na Lipnička brda. Sa Gradine nastavljamo prema Visu i spuštamo se na traktorski put prema Stipanu. Na raskrsnici, gdje je drveni bunar, idemo lijevo, ispod puta su dvije male kolibe i iznad još dvije pa ulazimo u šumu po sredini Debelog brda, gdje dominira hrast i grab a ima i pošumljenih borova. Staza je izuzetno lijepa, naročito na dijelu gdje je napravljen mostić sa dvije klupe. Iza borova dolazimo u lijepo uređeno selo Gornji Banjevac, odmaramo na šadrvanu sa klupom i stolom i prolazimo pored izvora Pišća, gdje se nalazi nacionalni muzej i još objekata koje su uredili mještani G.Banjevca. Izlazimo na asfaltnu cestu i vraćamo se njome prema Kaknju. U selu Kamen nastavljamo pravo, kako ne bi hodali cestom, preko Gornjeg Klanca, na Hidrogradnjin kamenolom "Greben" pa preko Šljivice u Pope.

PictographReligious site Altitude 2,187 ft

PictographCave Altitude 2,530 ft

Pogled na Zagrađansku gradinu i Lipnička brda

Nazad lijevo je u Crnač, desno naviše je prema Tršću i idemo lijevo naniže prema Gornjem Banjevcu.

PictographBridge Altitude 2,325 ft

PictographPicnic Altitude 2,336 ft

PictographReligious site Altitude 2,286 ft

Nastaviti pravo cestom kroz selo, pored prodavnice i koša na makadam, ne skretati desno prema selu Hausovići.

Tu je greblje, nastaviti malo asfaltom pa skrenuti lijevo