Crna Kamenica i Čalački potok, Divčibare

November 2015

near Divčibare (Serbia)

Viewed 1960 times, downloaded 35 times

Datum: utorak 19. avgust 2014.
Naziv ture: Crna Kamenica i Čalački potok, Divčibare
Trasa pešačenja: Vila - pijaca - potok Crna Kamenica - žičara Crni vrh - Čalački potok - jezero - kamp Breza - pijaca - Vila
Pređeno: 8900 m
Crna Kamenica i Čalački potok pripadaju slivu Zapadne Morave. Reka Crna Kamenica nastaje na Divčibarama i to baš u samom centru. Tu se kod crkve sastaju dva potoka. Odmah zatim Crna Kamenica protiče ispod mosta, pa pored pijace. Pročitali smo da pored reke, levom obalom, postoji staza i da praćenje toka ne predstavlja nikakav problem. S tim što prava divljina počinje tek posle podnožja žičare dvosedešnice ispod koje protiče ovaj potok.

Osnivna ideja za današnje pešačenje nam je bila da pratimo tok Crne Kamenice sledeći prepoznatljivu ali nemarkiranu stazu. Međutim kada smo došli do mesta gde se sa leve strane uliva Čalački potok i naišli na markaciju, odlučili smo da skrenemo levo i nastavimo pešačenje uz potok.

Čalački potok izvire ispod Kraljevog stola i nakon kratkog toka, branom je pretvoren u akumulaciono jezero, koje se koristi za snabdevanje Divčibara pitkom vodom.
I tako smo krenuli uz Čalački potok, idući uglavnom njegovim koritom, jer je vodostaj to dozvoljavao. Kad smo se umorili od preskakanja, vratili smo se na markiranu stazu koja ide uz potok, sa njegove leve strane - gledano uzvodno. Pred žičanom ogradom koja opasava jezero, markacija pokazuje grananje puteva. Na desno ide velika obilaznica koja izbija na Kraljev sto, a mi smo skrenuli levo i kratkom strmom stazicom uz ogradu izbili na asfaltni put koji vodi od podnožja žičare sa jedne strane, a kroz vikend naselje do magistralnog puta - kod benzinske pumpe i kampa Breza sa druge. Nastavili smo dalje tim putem, presecajući ga prečicama preko livada do uzvišenja Straža. Tu smo naišli na putokaz za Ljuti krš. Pošto je bilo vreme ručku, odlučili smo da ispoštujemo satnicu i vratili se do Vile, ostavljajući tu stazu za neki drugi put.