Creu de Gurb i Bosc Encantat

3 hours one minute
April 30, 2018
April 2018

near Gurb, Catalunya (España)

Avui fem una ruta una mica exigent pel desnivell per a pujar el turó de la Creu de Gurb, encara que la caminada no és molt llarga. Comencem a la Parròquia Sant Andreu de Gurb i deixem el cotxe a la zona d’aparcament. Quan iniciem la ruta entrem pel bosc encantat, encara que el visitarem de tornada.

Dins els bosc ja està indicat el PR, blanc i groc que marca el camí fins la creu. Nosaltres hem travessat el bosc seguint un altre track. Al final pujem fins la zona de terrisses per on continua la pista per les margues blaves sense vegetació.

La pista és còmoda per caminar i s’endinsa en el bosc mentre puja suaument fins la primera clariana de margues. Aquí tenim una bona vista de la Plana de Vic. després el camí torna al bosc, s’estreta i comença la pujada.

Fins arribar a prop del cim el camí és complicat per la pujada, en alguns trams a 45 graus i, si l’ambient és humit, amb possibilitat de lliscades. Poc a poc fem la pujada ajudats de les multiples arrels que creuen la senda i serveixen per poder fixar les botes. Després de la feixuga pujada, arribem a un creuament senyalitzat; a l’esquerra pujem al cim, a la dreta continua el PR.

Arribem a la part superior del turó a través d’un pas que mostra tota la Plana de Vic i el massís del Montseny al fons. Els ultims metres ens porten al cim. Cal tenir cura perquè el camí queda exposat per la dreta.

En el cim trobem les runes del Castell de Gurb; en realitat només hi ha la part inferior dels murs i alguna cosa més. El cim està senyat per una creu de ferro. Fa molt de vent i fem la rutina del cim ràpidament. Baixem una mica per a aixoplugar-nos i fer un descans.

De seguida fem la baixada pel mateix camí, tenint cura de trepitjar bé perquè la pendent és pronunciada. No és complicada però pot relliscar una mica. Quan arribem de nou a la pista ampla del bosc, la resta és una passejada.

Al final de la ruta entrem al bosc encantat on podem fer, tranquil·lament la passejada veien totes les sorpreses que amaga. Hi ha molta canalla que s’ho passa molt bé, i l’ovelleta també.