Creta E4. Etapa 6: Loutro –Platja Glyka Nera – Hora Sfakion

Photo ofCreta E4. Etapa 6: Loutro –Platja Glyka Nera – Hora Sfakion Photo ofCreta E4. Etapa 6: Loutro –Platja Glyka Nera – Hora Sfakion Photo ofCreta E4. Etapa 6: Loutro –Platja Glyka Nera – Hora Sfakion

-49 ft
May 3, 2024
May 2024

near Loutro, Crete (Greece)

El sender europeu E4 de gran recorregut comença al sud d’Espanya i passa per França, Suïssa, Alemanya, Àustria, Hongria, Romania, Bulgària, Grècia, Creta i Xipre sumant un total de 11.800 km. En alguns països el recorregut no està definit com en Romania, Bulgària i Xipre. A Creta el E4 recorre l’illa des de Kastelli Kissamú a l’extrem nord-oest fins a Kato Zakros a l’extrem est. Informació extreta de la Viquipèdia.
Nosaltres ens hem proposat caminar des d’Elafonisi fins a Hora Sfakion passant per les Gorges de Samaria i fer aquest petit tram en 6 etapes.
La sisena i última etapa és la més curta del recorregut fet. Sortim del llogaret de postal de Loutro de cases blanques i portes i finestres pintades de blau, per seguir pel sender E4; també es segueixen senyals de cercle vermell. El corriol va enlairat vora mar, és estret en gran part i quasi no hi ha ombra però després baixa cap a petites platges amb còdols i algunes roques grans. Al cap d’uns 2,6 km passem pel costat de la petita capella blanca de Timios Stavros, tancada, on antigament hi va haver una fortalesa veneciana i s’hi poden veure algunes ruïnes per la zona. Continuem el sender i baixem, hi ha algun tram més exposat, cap a la magnífica platja de Glyka Nera també anomenada Sweet Water Beach de sorra blanca i amb alguns tamarius que fan ombra. Hi ha algunes surgències d’aigua dolça que surten directament de la sorra i estan indicades amb pedres. L’aigua està freda i neta. Aprofitem per banyar-nos en el mar d’aigües cristal•lines i turqueses.
En abandonar la platja es camina per una zona amb roques vora mar que es va enfilant per un sender estret. Entrem en una zona de penya-segats amb alguns trams més exposats al mar i habilitats amb cables. La pujada s'acaba en arribar a la carretera que ja seguim, uns 2,5 km, fins arribar a Hora Sfakion o Sfakia passant pel costat d'una cruïlla que porta a la platja Ilyngas que es veu també molt adient per fer un bany. Aquest és un poble pintoresc amb tots els serveis i des d’on es pot anar en ferri fins a Loutro, Sougia o agafar el bus fins a Chania o Heraklion passant per Vrisses on es fa canvi de bus.

PictographDoor Altitude 89 ft

PictographPhoto Altitude 92 ft

Vista de Glyka Nera o Sweet Beach

PictographBeach Altitude 26 ft

Glyka Nera (Sweet Water Beach)