Creta E4. Etapa 2: Paleocora – Lissos – Sougia

Photo ofCreta E4. Etapa 2: Paleocora – Lissos – Sougia Photo ofCreta E4. Etapa 2: Paleocora – Lissos – Sougia Photo ofCreta E4. Etapa 2: Paleocora – Lissos – Sougia

-54 ft
April 29, 2024
April 2024

near Palaióchora, Crete (Greece)

El sender europeu E4 de gran recorregut comença al sud d’Espanya i passa per França, Suïssa, Alemanya, Àustria, Hongria, Romania, Bulgària, Grècia, Creta i Xipre sumant un total de 11.800 km. En alguns països el recorregut no està definit com en Romania, Bulgària i Xipre. A Creta el E4 recorre l’illa des de Kastelli Kissamú a l’extrem nord-oest fins a Kato Zakros a l’extrem est. Informació extreta de la Viquipèdia.
Nosaltres ens hem proposat caminar des d’Elafonisi fins a Hora Sfakion passant per les Gorges de Samaria i fer aquest petit tram en 6 etapes.
En la segona etapa sortim de Paleocora tocant a mar per una carretera paral.lela a la costa. Al cap d’uns 3 km arribem a una platja des d’on ja podem seguir bé els senyals groc i negre del sender E4 fins al final de l’etapa.
Passem pel costat d’una cala, després podrem observar una espècie d’avenc amb l’aigua del mar al fons i, a partir d’aquest punt, el camí comença a pujar i ens anem allunyant de la línia del litoral. S’arriba a un punt més elevat, planeja i després comença a baixar cap a Lissos. Aquesta antiga ciutat va ser fundada pels romans cap al segle IV a. C. i és un cementiri d’edificacions antigues destruïdes. El més impressionant és l’odèon romà que devia ser destinat a les audicions musicals, conferències,... Hi ha també una petita església del període hel•lenístic, una font i una taula de pícnic. Més avall hi ha la platja Agios Kyrikos tota de còdols però ideal per refrescar-se. Des de la platja de Lissos anem a veure les restes antigues i després enllacem amb el sender E4 que puja fent ziga-zaga per camí rocós fins arribar a dalt, zona força planera amb vegetació baixa i alguns arbres com el pi. N'hi ha un que fa una gran ombra i, una mica més lluny d'aquest, comencem a baixar fins al fons del barranc per on es continua, cap a la dreta, per un petit congost o engorjat que ja ens conduirà al port de Sougia. Aquesta part és força fresca i ombrívola.
Des del port, per carretera, arribem al llogaret de Sougia amb una platja amb para-sols.