CRESTEJANT PER SANT ANTONI

January 5, 2019
January 2019

•   3.7 1 review

near Huerta Mayor, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Hola! Aquesta és una excursió que es pot fer de manera rapideta quan (com va ser el meu cas) hi ha una «urgència» per xafar la serra i estar en contacte amb la Natura. Pot ser moderada per certs excursionistes no acostumats a anar fora pista.

La dividiria en tres trams:
A/ INICI FINS SANT ANTONI
B/ CRESTA DEL MENEJADOR
C/ TORNADA PER CAMÍ (PR)

Aquesta ruta es pot iniciar des del Poliesportiu Francisco Laporta, deixant el cotxe al pàrquing del Cementiri de Sant Antoni Abat d'Alcoi... però crec que té «més gràcia» si l'iniciem des del parc de la Glorieta de la mateixa població. En qualsevol cas, no té pèrdua i l'inici del camí es fa travessant l'antiga «Pista del Colacao» (una espècie de gimcana amb exercicis de dificultat variable que els meus amics i germans freqüentàvem sovint dissabtes dematí) en direcció a la Via Verda.

Darrere del panell i de la font, agafarem la pista de terra fins desembocar en un petit caminet entre pins que ens portarà a la carretera de pujada a l'ermita de Sant Antoni.

Una vegada allí, seguirem per darrere de la creu en camí ascendent, passant per uns postes de llum i desembocant en un bosquet que ens conduirà a la fita de ciment que marca l'inici de la pujada a la cresta.

B/ CRESTA DEL MENEJADOR
Amb clara ascensió i una senda més pedregosa, anirem a buscar (direcció sud) l'inici de la cresta que puja al Menejador, que de seguida se'ns presenta al davant.

Seguirem les fites marcades amb color vermell per anar avançant –ara ja sense camí– per la part més xula i pedregosa de l'excursió. Cal estar atents per no perdre les fites.
Gaudirem d'unes vistes on s'aprecia perfectament el relleu muntanyós que forma la foia d'Alcoi, enfonsat al bell mig de la vall.

En una horeta més o menys haurem aplegat al pla del Menejador i seguirem la pista de pedra i terra, perfectament fitada.

C/ TORNADA PER CAMÍ (PR)
En un moment determinat, ensopegarem amb una fita doble a la nostra esquerra que marca la davallada. Si seguirem rectes, aplegariem al cim del Menejador.

Seguirem les marques del PR i veurem com desfem, amb bastant desnivell, el camí que hem fet abans... però ara per la part de solana. Travessarem un poc de carrascar i després caminarem entre pinar i coscoll. Davallarem tenint l'autovia Alcoi/Alacant a la nostra dreta fins aplegar a Sant Antoni de nou i d'ahí, desfer ja el camí fins el punt d'inici.

Espere que gaudiu del passeig!
Camí, salut i muntanya! Fins la propera!

Photo ofInici Parc Poliesportiu F. Laporta (abans, Pista del Colacao) Photo ofInici Parc Poliesportiu F. Laporta (abans, Pista del Colacao)

Inici Parc Poliesportiu F. Laporta (abans, Pista del Colacao)

Travessar parc

Seguir pista

Ermita de Sant Antoni

Fita. Seguir esquerra uns metres

DESVIAR DRETA

Seguir fites direcció sud-oest

Crestejant

Maigmó a l'esquerra i Despenyaor (Xorret del Catí) a la dreta

Photo ofSerreta, Serrella, Aitana, Puig Campana, Vall d'Albaida, Benicadell, Sant Cristòfol, Montcabrer, Barranc del Cint, Alcoi, Cabeçó Photo ofSerreta, Serrella, Aitana, Puig Campana, Vall d'Albaida, Benicadell, Sant Cristòfol, Montcabrer, Barranc del Cint, Alcoi, Cabeçó Photo ofSerreta, Serrella, Aitana, Puig Campana, Vall d'Albaida, Benicadell, Sant Cristòfol, Montcabrer, Barranc del Cint, Alcoi, Cabeçó

Desviar-nos a l'esquerra (sud)

PictographPicnic Altitude 3,167 ft

Desviar-nos per agafar senda descendent

PictographPark Altitude 2,139 ft
Photo ofLa Glorieta i Plaça de Sant Francesc. Final de la ruta. Photo ofLa Glorieta i Plaça de Sant Francesc. Final de la ruta. Photo ofLa Glorieta i Plaça de Sant Francesc. Final de la ruta.

La Glorieta i Plaça de Sant Francesc. Final de la ruta.

• pissiya Mar 31, 2019

Una ruta muy bonita

• Photo of Jordi M. Sempere i Vicedo
    Jordi M. Sempere i Vicedo Mar 31, 2019

Gràcies per comentar! Camí, salut i muntanya!