Photo ofCresta dels Puis Xic, Puis Gros i Puis Tabaca, Serra Mitjana i Miravall, Portella i Pui de Cassibrós des de Ribera de Cardós Photo ofCresta dels Puis Xic, Puis Gros i Puis Tabaca, Serra Mitjana i Miravall, Portella i Pui de Cassibrós des de Ribera de Cardós Photo ofCresta dels Puis Xic, Puis Gros i Puis Tabaca, Serra Mitjana i Miravall, Portella i Pui de Cassibrós des de Ribera de Cardós

May 18, 2023
May 2023

near Ribera de Cardós, Catalunya (España)

Accés: Ribera de Cardós
Ruta a la Vall de Cardós cap Estaon i pujar per ferestega Cresta dels Puis i carena de la Serra Mitjana, devallan a Lladròs i Arròs i tornant a pujar a la Serra de Niàrte al Pla de Negua i Pui de Cassibrós, baixar a Cassibrós i retornan per la llera del Noguera de Cardós a Ribera de Cardós.

Cal indicar la dificultat de la ruta per la distància i desnivell, també fer encís el dos trams més feréstecs i aventurers, la Cresta dels Puis amb grimpades que la fan atractiva, divertida i llarga fins el Pui de Tabaca. I l'altre tram la baixada del Pui de Cassibrós, que no vaig trobar un corriol que sortia al mapa ICG entre Pui Cassibrós i Pla de Cortina, semble que era una mique més a l'esquera que baixava pel bosc fins el cami i ho vaig fer per aón millor vaig veure.

Ribera de Cardós, Bonastarre, Anàs, Estaon, Collada d'Amill, Pui Xic, Pui Gros, Foradada, Pui Tabaca ( 💯 cims 1718 m) L'Oratori, Miravall (1812 m), Coll de Jou, Cortals de Lladrós, Lladrós, Mare de Déu del Pont, Mirador dels Gorgs, Arrós, Pic de la Portella ( 1912 m), Pla de Negua, Pui de Cassibrós (💯 cims 2085 m) Cassibrós, La Noguera de Cardós, Pont de Cassibós i retorn a Ribera de Cardós.
Surto de Ribera de Cardós seguint la ruta 13, amb marques grogues a Estaon, tot pasant per Bonastarre i Anàs ( de Bonastarre a Anàs potser millor seguir la pista, ja que el corriol es brut i ortigues) a Estaon dono volta pel poble i refu, retornant per fer un tram de Crta. que més endavant deixo per agafar un camí que més endavant en un revolt deixem per un corriol no gaire evident a la Collada d'Amull, aquí comença el tram feréstec de la Cresta del Puis, tot seguint punts varmells, tot grimpant i accedint al Pui Xic, Pui Gros, Foradada( no la trobava) i finalment el Mirador de Pui Tabaca (💯 cims, 1719 m), ara devallo al Oratori i continuo el corriol a cercar la carena de Serra Mitjana i d'aviat el cim Miravall, segueixo per la carena amb fortificacions i més endavant el Coll de Jou ( enllaç GR-11), aqui segueixo el GR-11 fins agafa un corriol no gaire evident als Cortals de Lladrós i més avall al camí de Pui Tabaca a Lladrós, continuo a la Mara de Déu del Pont per trevessar el riu i seguir al Mirador dels Gorgs de Lladrós i Arròs, aquí segueixo PR marques grogues, camí d'aviat un corriol molt llarg i constant pujada a la Portella ( vaig el cim de la Portella) i retorno al PR per arribar al Pla de Negua i accedir al Pui de Cassibrós (💯 cims, 2085 m), aquí l'altre tram feréstec pel bosc ( el mapa hi havia un corriol, no el vaig trobar)a trovar el camí que devalla a Cassibrós, tot fent alguna drecera a les ziga-zages del camí a Cassibrós, segueixo per la bora de la Noguera de Cardós al Pont de Cassibrós i retorno després d'una ruta força llarga a la Ribera de Cardós.