Cresta de Moudang

12094
July 11, 2023
July 2023

near Éget Cité, Occitanie (Francia)

Ruta de Éget Cité a Boca Túnel Aragnouet passant per:
-Port de Moudang
- Port de Héchempy
- Ibón de Salcorz
-Port de Héchempy
- Pic de Bataillence
-Port de La Forqueta
- Cascades de Riou Nère
El recorregut surt del darrera del refugi de Hospiece de Riumajou, i s'enfila per la dreta del petit torrent per on baixa el Riou d'Estat, per anar a dalt del Coll de Moudang de 2460m.
Segueix la cresta de Moudang tot el rato, però nosaltres, a la part mes critica de l'aresta, on es troba el Pic Salcorz, degut a la inestabilitat del temps, decidirem de passar-la per sota, per evitar complicacions, i tornar-la a reprendre, mes endavant, uns metres abans d'arribar al coll de Héchempy decidirem tirar per el dret i baixar al Ibón de Salcorz que teniem a sota els peus, degut a la pluja que començava a caura, amb fortes rafagas de vent, que ja feia estona estàvem tenint.
Als pocs metres de baixar , el vent ja no era el de dalt i la pluja va parar, temps que ens va donar per arribar al Ibón, muntar la tenda, menjar alguna cosa i ficar-nos dins el sac a descansar.
A la poca estona, d'estar tranquils dins, van començar a caure llamps a l'aresta que teniem damunt nostra amb uns estrepitosos trons.
Ja no varen parar durant una hora i mitja més o menys, afegint-se fortes ráfagas de vent, pluja, i pedra, tinguen que aguantar el pal de la tenda, per por que volés, tot i que la tenda era un MSR d'alta muntanya, però no les teniem totes.
Al dia següent, ens varem aixecar i el dia era un altre, així que decidirem pujar al coll de Héchempy a 2450m. que el teniem a pocs metres, i seguir el itinerari, deprés de consultar el part meteorològic.
Al poc rato seguíem la direcció i fèiem el cim de Bataillence de 2604 m.
Continuem per l'aresta fins en un punt on per una forta baixada a la part espanyola, baixem uns 100 m. de desnivell, per girar a la dreta i amb diagonal, sense perdre alçada anar a buscar el coll de Forqueta, ( Una Brecha de Roldan, en miniatura), que dona pas al costat francès. Ara tot es baixada fins el túnel d'Aragnouet, passant per uns magnífics salts d'aigua, un d'ells el del riu Nére.
Per arribar fins on teniem el cotxe (Hospice de Riumajou, varem fer autoestop desde el túnel, on ens agafaran després de caminar uns 4 Km. i deixar-nos just al inici de la carretera que puja al Refugi de Hospiece. Aquí va ser arribar i el primer cotxe ( una furgo rroulot) que va passar, quant no feia ni 10m que haviem arribat, ja ens van pujar fins al mateix refugi, tres estudiants francesos que anaven a fer muntanya, ens vàrem pujar. Mes tard els cinc estàvem en una taula amb un parell de plats de patates fregides amb una mena de salsa de tomàquet, sidres i cerveses, que el meu company i jo els haviem invitat.
Recomano de no fer-la, en cas de que el part meteorològic, anunciï mal temps, per lo exposat, que pot arribar a ser.

2426 m. Port de la Forqueta

2450 m. Port de Salcorz

2460 m. Port de Moudang

Pic de Baitaillence 2604 m.