Cova Tallada, Molins i Torre del Gerro

Photo ofCova Tallada, Molins i Torre del Gerro Photo ofCova Tallada, Molins i Torre del Gerro Photo ofCova Tallada, Molins i Torre del Gerro

April 5, 2014
April 2014

near Santa Lucía, Valencia (España)

Al final de les Rotes , es pot deixar el cotxe al pàrquing del restaurant , seguir fins a la fi de la carretera , en costanera fins arribar a una cadena que barra el pas . Per la dreta segueix la carretera en ascens , acaba en un camí de ciment que ens porta a la Torre del Gerro i d'allí a la Cova Tallada 1,2 Km Per contra si seguim el camí passada la cadena , anem vorejant la costa fins a la cova .
Recomanable baixar ajudant-se de la corda existent, compte amb les onades , i pujar per l'altre costat , hi ha marcats esglaons que fan còmoda la pujada , baixar per aquí sembla un tram molt aeri .
Aquesta ruta contínua des de dalt de la cova pel PR fins arribar a la carretera que puja des Xàbia per la muntanya . En arribar a l'encreuament a l'esquerra fins el Monestir dels Angels , des d'allà s'accedeix als molins des d'on es veu una vista preciosa de la badia de Xàbia . Continuar el camí , primer entre xalets fins arribar a la Torre del Gerro , magnífica vista , i des d'allí al cotxe .
Al final de las Rotas, se puede dejar el coche en el parking del restaurante, seguir hasta el fin de la carretera, en cuesta hasta llegar a una cadena que cierra el paso. Por la derecha sigue la carretera en ascenso, termina en un camino de cemento que nos lleva a la Torre del Gerro y de allí a la Cova Tallada 1 Km Por el contrario si seguimos el camino pasada la cadena, vamos bordeando la costa hasta la cueva.
Recomendable bajar ayudándose de la cuerda existente, cuenta con las olas, y subir por el otro lado, hay marcados escalones que hacen cómoda la subida, bajar por aquí parece un tramo muy aéreo.
Esta ruta continua desde arriba de la cueva por el PR hasta llegar a la carretera que sube desde Xàbia por la montaña. Al llegar al cruce a la izquierda hasta el Monasterio de Los Angeles, desde allí se accede a los molinos desde donde se ve una vista preciosa de la bahía de Jávea. Continuar el camino, primero entre chalets hasta llegar a la Torre del Gerro, magnífica vista, y desde allí el coche.