Cova dels dos Ulls i la Desenrocada del Bailon des de Colldejou

Photo ofCova dels dos Ulls i la Desenrocada del Bailon des de Colldejou Photo ofCova dels dos Ulls i la Desenrocada del Bailon des de Colldejou Photo ofCova dels dos Ulls i la Desenrocada del Bailon des de Colldejou

March 13, 2024
March 2024

near Colldejou, Catalunya (España)

Ruta circular molt fàcil amb sortida i arribada a Colldejou. Es tracte d’una sortida que en tot moment va per pistes o corriols en molt bon estat i que pot fer qualsevol persona que estigui en condicions de caminar 11 km i de fer un desnivell moderat de 500 mts. Al principi es camina pel GR-7 tenint sempre a la vista l’espectacular Mola de Colldejou i la Serra de Llabería. El camí puja suaument fins que arriba al Coll Roig. Abans d’arribar a aquest coll haurem tingut l’oportunitat de desviar-nos a la nostre esquerre per pujar a la Mola de Colldejou. No queda lluny però anar-hi suposarà sumar uns 300 metres al desnivell de la ruta. Jo no hi vaig anar, no era l’objectiu d’avui.

Des del Coll Roig va em vaig dirigir cap a la Desenrocada del Bailon, roca de la que fins feia pocs dies no en sabia res. El meu interès per aquest indret va nèixer al llegir que hi havia una foradada ( la meva nova obsessió 😂😂😂). Al cercar informació sobre l’indret vaig llegir que hi ha la teoría, cada cop més consolidada, de que aquest indret va servir d’inspiració a Gaudí. De fet hi ha un article sobre això que va sortir a la revista Sápiens en el seu no 170 de juliol del 2016. Era clar que hi havia d’anar i veure per a mi mateix com eren les roques d’aquest racó.

D’entrada cal dir que els materials son Buntsandstein, es a dir material arenós de color rogenc. Es el mateix color que hi ha al Castell d’Escornalbou, per exemple i a la zona de Prades. El color de la roca ja es un atractiu força interessant però el que fa especialment curioses aquestes estructures de rica son els tafoni cavitats de diferents tamanys que l’erosió d’aquestes arenes genera a les roques. Aquest racó es petit, uns 500 metres en línea recta, però força interessant. El primer que es veu es l’espectacular Cova dels dos ulls. La seva semblança amb una cara es espectacular i es diu que Gaudí es va inspirar per disenyar les finestres de la Casa Batlló en aquests ulls de la roca.

L’accés a l’interior de la Cova dels dos ulls es una mica delicat i el descens encara una mica més. Si no sou gent experta en grimpades no us aconsello que hi entreu sense l’ajuda d’una persona. Aquesta roca es realment bonica i curiosa.

Mig km, o menys, més enllà de la Civa dels dos Ulls hi ha el cim de la Desenrocada del Bailon. Des d’una zona plana a tocar del cim tenim unes vistes magnífiques de l’entorn i del Castell d’Escornalbou que queda a molt poca distància. Aquí també hi ha la Foradada de la Desenrocada del Bailon

La tornada cap a Colldejou no té gaires coses més a destacar

(br)

L’enllaç i el vídeo adjunts ofereixen molta més informació sobre la zona de l’Enrocada del Bailon

Des de la carretera em terra ja te color roig

Intersecció

Coll del Collet Rodó

PictographCave Altitude 1,526 ft

Cova dels Dos Ulls

Coll de la Desenrocada

Cim

Cim

Tram sobre roca de pujada des del torrent

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Apr 3, 2024

¡Vaya aventura! La ruta de Cova dels dos Ulls y la Desenrocada del Bailon desde Colldejou es simplemente espectacular. ¡Qué vistas! Recorrer esos senderos rocosos te conecta con la naturaleza de una manera única. Definitivamente, una experiencia inolvidable que recomendaría a cualquiera que busque emociones y paisajes impresionantes. ¡Gracias por compartir, amigo! 🏞️🚶‍♂️ #TurismoAventura #Colldejou #NaturalezaIncreíble

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Apr 7, 2024

Gravias Jorditoms por tu comentario y valoración