Cova del Penitent - Font de les Febres

Photo ofCova del Penitent - Font de les Febres Photo ofCova del Penitent - Font de les Febres Photo ofCova del Penitent - Font de les Febres

December 4, 2023
December 2023

near Gallifa, Catalunya (España)

Sortida d’observació de plantes realitzada amb el Grup Local del Moianès de Flora Catalana el 03-12-23.
Sortim amb cotxe des de Castellterçol i per una pista asfaltada arribem fins a prop del coll d’Ases on aparquem els cotxes. Vam anar seguint uns camins per sobre del cingle que hi ha a sobre de la cova dels Penitents fins a un punt d’observació d’aus amb una magnifica panoràmica. Per un petit corriol molt poc marcat vam anar baixant fins a sota del single i sempre seguint el corriol per sota dels cingle arribem a la cova dels Penitents. Acabem de baixar fins a la pista forestal (Camí dels Salvatges) i la seguim fins arribar a troba un petit corriol que en uns 50 m ens porta fins a la Font de les Febres. Tornem enrere i agafem una pista que puja fins a la pista principal i passant per la cruïlla del Pi de la Llagosta tornem apunt d’inic de la sortida.
Les plantes que més van cridar l’atenció van ser l’orella d’os (Ramonda myconi), l’orval (Hypericum androsaemum), la falguereta de cingle (Asplenium fontanum), l’Orelludeta o Pticotis (Ptychotis saxífraga) i els quatre pins que creixen bé al Moianès i que es van veure a prop: el pi blanc (Pinus alepensis), la pinassa (Pinus nigra), el pi pinyoner (Pinus pinea) i el pi roig (Pinus sylvestris).