PN Montserrat: Cova de les Arnes (Collbató) Baix Llobregat

Photo ofPN Montserrat: Cova de les Arnes (Collbató) Baix Llobregat Photo ofPN Montserrat: Cova de les Arnes (Collbató) Baix Llobregat Photo ofPN Montserrat: Cova de les Arnes (Collbató) Baix Llobregat

May 2, 2023
April 2023

near Esparreguera, Catalunya (España)

Ruta amb inici i final a Esparreguera, per anar a la Cova de les Arnes o de la Codolosa (Collbató), al Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.

La cova de les Arnes és una cavitat càrstica que està orientada cap a sol naixent. Té una cisterna interior que s'omple amb l'aigua de la pluja que és recollida mitjançant un sistema de canals. També hi ha marges de pedra seca, una cavitat, un mur exterior i una porta rematada amb totxo massís.
Fa molts anys havia estat feta servir per a la silvicultura, d'aquí que se la conegui també com a Cova de les Arnes.

Punt d'inici: Pl. de la Serralada (Esparreguera)
Coordenades Google Maps: 41.54765852683551, 1.8616785592359535

Dificultat: Fàcil. Ruta que va per pistes forestals amples, algun corriol i senders.

RUTA: Sortim des de la Pl. de la Serralada i anirem a buscar el Camí de Can Roca, que a l'hora és el GR-6 i no el deixarem fins arribar a un dipòsit d'aigua pels bombers (wp10). Estem a la Serra del Gatells. En aquest punt, deixarem el GR-6 per anar fins el el mirador de la Roca dels Corbs (wp12), abans haurem passat pel que van ser unes trinxeres de 5a línia de defensa dels republicans (wp11). Seguirem pel sender en direcció a la Barraca d'en Varela (wp15) Des de la barraca del Varela ens aproparem als saltadors de Cal Rogent (wp19). Desfem el camí fins la Barraca d'en Varela i seguirem fins el Forn de Calç (21). Creuem la carretera i en enfilem per un corriol a la dreta (wp22), que ens portarà fins el Balcó de Collbató, que és un dels Set Balcons de Montserrat. Seguirem en direcció a l'Ermita de la Salut, però sense arribar, i en wp25 girem a l'esquerra i seguim el camí principal fins enllaçar amb la Drecera de Frai Gari (wp26), seguim uns metres i tornem a girar a la dreta (wp27) i seguirem per un corriol fins la la Cova de les Arnes (wp28).

Per la tornada, desfarem el camí fins el wp27 i seguim avall per la Drecera de Frai Gari fins arribar al c. Pau Bertran de Collbató. Seguirem tot recta fins arribar a l'Arc d'en Bros (wp30). L'Arc d'en Bros va ser la Porta sud d'entrada al recinte medieval de Collbató.
Just a la sortida de l'arc, girem a l'esquerra direcció el castell, però sense arribar i arribats al wp31 girem a la dreta per baixar fins la carretera i tornarem a ser al Forn de Calç (wp21). Al costat esquerra del forn de calç surt a l'esquerra un camí (wp32) que ens portarà fins el Camí veïnal d'Esparreguera a Collbató (wp37). Seguim recta fins el Rte. Les Alzines (wp38) i girem a l'esquerra fins Ca n'Angel (wp39) i només ens quedarà arribar de nou a Can Roca (wp1) i seguir fins el punt d'inici.

PictographCar park Altitude 729 ft

wp21 Forn de Calç

wp22 Creuar crta i enfilar dreta sender

wp23 Dreta

Photo ofwp24 Balcó de Collbató. Set Balcons de Montserrat Photo ofwp24 Balcó de Collbató. Set Balcons de Montserrat Photo ofwp24 Balcó de Collbató. Set Balcons de Montserrat