Wikiloc will stop soon for maintenance

Cova d'Arpea

35 minutes
April 15, 2022
April 2022

near Esterenguibel, Nouvelle-Aquitaine (Francia)

Segurament una de les excursions més curtes que he fet mai, però la repetiria sense cap mena de dubte.

L'excursió realment comença al cotxe, amb una carretera asfaltada que ens porta des del refugi d'Azpegi fins al coll (fronterer) d'Organbide, on agafem el trencall a mà dreta i resseguim la muntanya pel vessant francès. Seguim dins el cotxe, endinsant-nos a una vall salvatge, amb només algunes bordes/cabanes i el riu Errobi al fons.

Quan s'acaba l'asfalt aparquem i seguim un caminet ben marcat (passant una porta que tanquem) i ràpidament veiem la cova d'Arpea, amb els seus plecs. Baixem fins les cases d'Harpeko (una en bon estat, l'altra no), creuem el riu i entrem a la cova, on hi ha una petita paret al fons.

Excursió totalment recomanable per fer si es té una estona per la zona d'Irati. Encara que no es camini fins la cova, només el camí amb cotxe ja val la pena

Pàrquing

Aparquem al final de la carretera

PictographDoor Altitude 2,856 ft

Porta

Porta que permet el pas a través del filat que delimita les zones de pastura. Sempre la tancarem, tant a l'anar com al tornar

PictographBridge Altitude 2,812 ft

Pont sobre l'Errobi

Petit pont que ens permet creuar el riu Errobi sense mullar-nos

PictographMountain hut Altitude 2,808 ft

Bordes d'Harpeko

Petites bordes de pastors situades al costat de la cova

PictographCave Altitude 2,828 ft

Cova d'Arpea

Cova d'Arpea on es poden observar perfectament els plecs que han donat lloc a la seva formació