Photo ofCostoja-S.Bartomeu Pincaró-S. Joan de Bossols-S.Miquel de Bassegoda-S. Andreu de Guitarriu-Sadernes Photo ofCostoja-S.Bartomeu Pincaró-S. Joan de Bossols-S.Miquel de Bassegoda-S. Andreu de Guitarriu-Sadernes Photo ofCostoja-S.Bartomeu Pincaró-S. Joan de Bossols-S.Miquel de Bassegoda-S. Andreu de Guitarriu-Sadernes

December 17, 2010
December 2010

near Costoja, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.

Sortida de Costoja (Coustouges) , el Vallespir, Catalunya Nord-França. Arribada Sadernes.
Recomenat visitar l'església de Costoja (Santa Maria de Costoja, Catalunya Romànica, llibre XXV, el Vallespir, Pàgina 122).
Marxarem per la carretera que va a Maçanet de Cabrenys, a uns 400 metres aproximadament trobarem un a cruïlla, deixarem la carretera i agafarem una pista (estaà asfaltada) que ens portarà a Can Damont. Continuarem per una pista que marxa planejant (senyals de pintura groga, direcció sud-oest), més endavant es converteix en camí. A l'entrar al bosc i fins arribar a la ratlla fronterera, trobarem senyals de pintura blaves, després continuarem amb les grogues.
El camí ens baixarà a creuar el riu Muga i ens pujarà a trobar la pista forestal, la seguirem en direcció a l'est, fins a trobar la cruïlla de pistes, seguirem per la que puja a Sant Bartomeu de Pincaró (Catalunya Romànica, llibre IV, La Garrotxa, Pàgina 126). Aquí seguirem el camí que puja fortament en direcció al sud i ens pujarà a la casa de Can Coll. A l'entrada ens trobarem amb una tanca de ferro, la creuarem, travessarem el jardí i el pati de la casa i sortirem a trobar la pista forestal (recordeu que esteu creuant una propietat privada, sigueu respectuosos i tanqueu les tanques, ja que no han posat mai impediments per creuar-la).
Seguirem per la pista que puja en direcció sud-oest i que ens portarà a trobar més amunt la pista principal, la seguirem fins a trobar un segon encreuament de pistes , agafarem la que marxa tot planejant en direcció al sud-est. Més endavant ens retrobarem amb la que hem deixat que ve de l'oest. Seguirem per la pista fins el caire de la muntanya (en aquest punt ens retrobarem amb les senyals de pintura grogues que ens acompanyaran fins a Sadernes ). Agafarem el camí que puja per el caire de la muntanya en direcció a l'oest i que ens pujarà a Sant Joan de Bossols (Catalunya Romànica, llibre IV La Garrotxa, Pàgina 140).
És un gran balcó que domina tot l'Alt Empordà i part de la Garrotxa, amb magnífiques vistes sobre el Massís del Canigó, les Salines, el Puig Neulós, la Badia de Rosses, tota la Plana de l'Alt Empordà, el Castell de Montgrí, el Santuari del Mont, etc.. Seguirem el camí (direcció al Oest) que sempre segueix per la carena, estones per la cara del soleí i estones per la del bac fins arribar al Coll de Daina.
Continuarem pujant i a pocs metres del Coll trobarem una cruïlla de camins, marxarem per el que va a l'oest per la cara del soleí passant per sota dels Cingles de Can Nou i ens baixarà tot passant per el Pla Ventolá a trobar el camí que puja de la Casa de Can Nou (estem sobre el GR 11 que seguirem fins al refugi Bassegoda-Can Galan).
Seguirem per la pista que marxa a l'oest, en arribar a sota de l'església de Sant Miquel de Bassegoda, la deixarem i pujarem a l'església (Catalunya Romànica, llibre IV La Garrotxa, pàgina 120), Continuarem per la pista que marxa (direcció oest) tot planejant per darrera de la casa de Can Sala fins poc metres abans del revolt per on baixa el rec eixut.
En aquest punt i per sobre de la carretera puja el camí que (direcció oest) ens pujarà a trobar la pista forestal que puja al Coll de Bassegoda. La creuarem i la seguirem un tros per deixar-la més endavant. Continuarem per el camí que puja i ens portarà al Coll de Riu. En aquest punt agafarem la pista que marxa en direcció al sud-oest, és la que ressegueix la carena de la muntanya. Un tros avall, la deixarem i agafarem el camí que tot planejant ens portarà al Coll d'Espinabell.
Aquí agafarem el camí que marxa per la cara del est i tot voltant la muntanya ens portarà al Coll d'Alp . Enfilarem la forta pujada (direcció sud) i pujarem al Treu Gros, creuarem tot el pla de Freixenet i baixarem al Coll de Faja. Som en una cruïlla de Pistes, seguirem per la que va a l'oest i arribarem a Sant Andreu de Gitarriu. (Catalunya Romànica, Llibre IV La Garrotxa, pàgina 310).
És un gran mirador de tota la Garrotxa, també es veu el Rocaborba, el Puigsacalm, Sant Amand, el Taga. Continuarem per la pista fins després de passar la casa d'el Sarradell, aquí ( Pal Indicatiu) agafarem el camí que baixa en direcció al sud-oest a trobar la casa de Cufi, creuarem la pista que puja a Gitarriu i seguirem baixant per el camí que ens portarà a Sadernes.
L'església està dedicada a Santa Cecília (Catalunya Romànica, Llibre IV La Garrotxa, pàgina 309).
Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.

• cabraxtrema Dec 23, 2012

molt guapa aquesta jordi tens que ser un makina nano ja he vist varios pollos teus i veig que ets un gran guerrer!