Costoja-Mont Capell. Circular

August 13, 2023
July 2023

near Costoja, Occitanie (France)

Sortim de Costoja pujant per l’esquerra de l’església per un corriol esgraonat fins arriba r a una pista de sauló més planera. Seguim per la pista un parell de quilòmetres i ens desviem a l’esquerra per iniciar la pujada al Mont Capell. Un trosset dret i a dalt (1.160 m), la gran vista. Baixem cap a Costoja per un corriol i després pista.
A la pujada inicial ens movem per una roureda que, en pujar, es converteix en un bosc de castanyer i pi roig. En sortir a la pista, que recorre la línia fronterera, la vegetació dominant és la falguera i el bàlec. La pujada a Mont Capell es fa per u corriol al mig del bosc. Des de Mont Capell la visió és de 360º i es pot veure el mar a Banyuls i girant a la dreta el Pirineu oriental, l’embassament de Boadella, el Món, el Bassegoda, el Comanegra que amaga el Coll d’Ares i, ja a França, Prats de Molló i Arles. A la baixada es travessa un veritable bosc de falgueres altíssimes. Bosc de castanyer i cirerers i arribada a Costoja per pista.

• Photo of paquilian68
    paquilian68 Sep 17, 2023

Bona excursió amb la colla del paraigua, salut i muntanya i gràcies per compartir