Costabona desde la Collada Fonda, Flauta dels vents, Portella de Rojals i Roca Colom

August 24, 2023
August 2023

near Setcases, Catalunya (España)

Anem fins a Espinavell, per seguir la pista que porta fins a Setcases, deixant el cotxe a la Collada Fonda (Uns 11 qms en força bon estat), des d'on iniciem la caminada. Comencem a pujar seguint per l'esquerra el filat que queda a la nostra dreta, i seguim els camins fresats i marcats, sense perdre de vista el cim al que ens dirigim: El Pic de Costabona. Arribem a la cima, i un cop hem fet les fotos reglamentàries i gaudit del paisatge i cims que tenim a l'abast de la mirada, baixem en direcció a Coll de Pal. Seguim fins a la Portella de Rojà, passant pel naixement del Tech, la Flauta dels Vents, i la placa que recorda l'Escolà mort.
Ens enfilem per darrere el refugi de la Portella, i passem pel costat del Roc de la mort de l'Escolà, fins arribar a la Roca Colom (O Roc Colom). Comencem el retorn, que ens porta altra cop fins a Coll de Pal (Pas del Meridià), i des d'aquí ja només és resseguir el camí que hem fet a l'anada, i que ens durà altre cop al cotxe.Continuem la pista fins a Setcases per banyar-nos al Ter just davant on sortim a la carretera principal.