COSTA RICA I PANAMÀ (3) Parc Nacional Cahuita

Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (3) Parc Nacional Cahuita Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (3) Parc Nacional Cahuita Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (3) Parc Nacional Cahuita

July 17, 2017
February 2015

near Cahuita, Limón (Republic of Costa Rica)

Passar per Cahuita i no visitar el Parc Nacional seria un autèntic pecat, així que el dia següent el vam dedicar a realitzar una senzilla excursió a peu per aquest espectacular indret. El fet de alternar una etapa en bicicleta i un dia d'excursió a peu va ser la tònica d'aquest viatge, ja que Costa Rica està repleta de parcs nacionals i gairebé al final de cada etapa ciclística arribàvem a una zona protegida on només s'hi podia accedir a peu.
El Parc Nacional de Cahuita es va crear per protegir l'escull coralí més ben conservat i més gran de Costa Rica, a més a més d'una espectacular franja costera de selva tropical humida amb platges de sorra blanca i cocoters. A diferència de la costa del Pacífic, a la costa del Carib no hi ha temporada seca i plujosa, sinó que sempre hi pot ploure, encara que febrer, març i abril acostuma a ploure-hi menys.
La pressió humana no és massa gran, ja que en tot el Parc només hi ha habilitat un camí d'anada i tornada paral·lel a la costa, de manera que és un refugi per a molta fauna i es pot gaudir fàcilment de la impressionant biodiversitat, doncs si som una mica observadors segur que podrem veure bastants animals. De fet és més que recomanable ser observador i mirar on es posen els peus i les mans, ja que la selva està plena de sorpreses!
Aquest sender habilitat, tot i ser l'únic, no el vam trobar molt transitat i ens va fer sentir com si estiguéssim perduts pel paradís, doncs anava combinant trams de selva amb platges tropicals de postal on ens podíem anar refrescant i fugir de la xafogosa calor. Realment és molt recomanable emportar-se menjar i beure i passar el dia perduts pels bellíssims paratges de Cahuita.
El tram final de retorn a Cahuita (4 kms aprox.) es pot fer per carretera o agafar un bus regular que passa cada hora aproximadament.