Costa i molins d'Ares: PR-CV-45

April 9, 2021
April 2021

near Ares del Maestre, Valencia (España)

Ruta senzilla i còmoda que des d'Ares baixa pel barranc dels Molins i puja per la Costa d'Ares. En esta ocasió la ruta la fem al revés pujant la costa primer i baixant els molins. Hi ha un pàrquing habilitat a la part baixa encara que la ruta comença al sòl de la Costa.
La primera part de la ruta és per l'antic camí real que puja a Ares, ben traçat i amb una pendent constant, sempre per la solana fins que arriba a Ares pels Portalets.
Sense entrar al poble seguim la continuació del sender que se'n va cap al llavador del Bassot Nou que recull l'aigua dels Ullals i enllaça amb el cup del molí de la Roca. Des d'ací va baixant de molí a molí passant pel molí de la Roca, el del Planet o la Molineta, el molí de la Casa de Dalt, el molí de la Bassa Redona o del Bassot i el molí del Sòl de la Costa. Es pot realitzar una visita guiada als molins contactant amb l'ajuntament d'Ares on es mostra per dins el molí de la Roca, el molí de la Casa de Dalt on hi ha una exposició de la vida als molins, el molí de la Bassa Redona i també el del Sòl de la Costa que encara es pot posar en funcionament.
Des de l'últim molí continua una pista que ens retornarà al punt d'eixida.
Més informació de la ruta a l'enllaç.

costa d'Ares

Començament de la pujada a la Costa d'Ares pel camí Real.

PictographInformation point Altitude 3,832 ft

ares del maestrat

El camí entra a Ares pels Portalets. Hi ha un cartell d'informació del sender.

molí de la Roca

la molineta o molí del Planet

molí de Dalt

molinet del Bassot

molins del sòl de la Costa