Costa Cabirolera desde la pista sota la pujada al refugi Lluis Estasén19-JUL-14

Photo ofCosta Cabirolera desde la pista sota la pujada al refugi Lluis Estasén19-JUL-14 Photo ofCosta Cabirolera desde la pista sota la pujada al refugi Lluis Estasén19-JUL-14 Photo ofCosta Cabirolera desde la pista sota la pujada al refugi Lluis Estasén19-JUL-14

July 19, 2014
July 2014

•   3.7 1 review

near Saldes, Catalunya (España)

Viewed 2066 times, downloaded 56 times

CAT-CAST
Hem sortit desde Vilafranca a les 05:30 direcció Igualada, Manresa i agafant la C-58, un cop passat Berga girém a l´esquerra direcció Saldes, Gósol, hi han 18 km fins a arribar a Saldes, desde aquí a uns 500 metres girém a la dreta direcció al mirador del Gresolet, trobareu el parking per pujar al Pedraforca, nosaltres seguím una mica més endevant ja que volíem sortir desde el Coll de les Bassotes, al final em deixat els cotxes a 3.5 km desde on volíem sortir, així surten, 21.5 km en total, la pista està força bè peró millor anar amb 4*4 amb un turisme es una mica arriscat, un cop preparats amb pluja i amb 14 graus de temperatura iniciém la ruta passesm per el Coll del Llagut, Bassotes, Pas del Cortils, Font, Pas del Cabirol, Pic del Cabirol, Cim del Cresta Cabirolera, passant un altre cop per el pas del Cortils i fent drecera en algún tram i no agafant pista, tornant fins al punt d´inici, hem gaudit moltissim per les vistes espectaculars que hi han, i com no fent el cim mes alt de la provincia de Barcelona.
El Max s´ha portat com un campió!!!!
CAST.

Hemos salido desde Vilafranca a las 05:30 cogiendo dirección Igualada, Manresa y cogiendo la C-58, una vez pasado Berga giramos a la izquierda dirección Saldes, Gósol, hay 18 km hasta llegar a Saldes, desde aquí a unos 500 metros giramos a la derecha dirección al mirador del Gressolet, encontrará el parking para subir al Pedraforca, nosotros seguimos un poco más adelante ya que queríamos salir desde el Coll de Bassotes, al final dejemos los coches 3.5 km desde donde queríamos salir, así salen, 21.5 km en total, la pista está bastante bien pero mejor ir con 4 * 4 con un turismo es un poco arriesgado, una vez preparados con lluvia y con 14 grados de temperatura iniciamos la ruta pasando por el Coll de Llagut, Bassotes, paso del Cortils, Fuente, paso del Cabirol, Pico del Cabirol, Cima del Cresta Cabirolera, pasando de nuevo por el paso del Cortils y atajando en algún tramo y no cogiendo pista, volviendo al punto de inicio, hemos disfrutado muchísimo por las vistas espectaculares que hay, y como no haciendo el cumbre más alta de la provincia de Barcelona.

Coll del Llagut

A uns 500 metres de on vàrem deixar el cotxe ens trobem amb aquest collet, sense cap dificultat tot per pista forestal fins ha arrivar al Coll de les Bassotes.

Coll de Bassotes

Coll de les Bassotes 1.860 mts. Molts tracks inician la ruta desde aquest punt.

Inici pujada Pas dels Cabirols

Pujada curta peró molt intensa, força pedra hi ha gent de pés com jo feia una pasa i baixava dues, jajaja. La baixada us la podeu imaginar, un parell de ventellots per deixar marca Campe, jajajaja ;-)

PIC del Cabirol

2554 mts d´alçada just quan em arrivat d´alt del pas dels Cabirols.

Cim Costa Cabirolera

El Pic de Costa Cabirolera és un cim de la Serra del Cadí, al Prepirineu català. És el cim més alt del Berguedà i de la província de Barcelona amb 2.604 metres d'altitud.

Pas del Collell

Font dels Cortils

Aquí vàrem fer una aturadeta per fer un most.

Photo ofPas dels Cortils, Cortal dels Cortils Photo ofPas dels Cortils, Cortal dels Cortils Photo ofPas dels Cortils, Cortal dels Cortils

Pas dels Cortils, Cortal dels Cortils

Fem baixada i pujada de retórn, es el pre calentament per fer la pujada al cim

• Photo of j.antonio guerrero
    j.antonio guerrero Jan 2, 2022

Debería de poner que hay tramos que es peligroso