Cortijo Valavero - Strand Calahonda

Photo ofCortijo Valavero - Strand Calahonda Photo ofCortijo Valavero - Strand Calahonda Photo ofCortijo Valavero - Strand Calahonda

May 5, 2018
May 2018

near Gualchos, Andalucía (España)

Een ideale lente wandeling van +/- 5 uur voor ervaren wandelaars. Vanuit Cortijo Valavero is het een ritje van 15 min tot aan het beginpunt. Tijdens deze circulaire wandeling combineer je natuur, adembenemende zeezichten én een ommetje via het strand! All in one dus! Een gemakkelijk te volgen pad tussen open bloemenvelden dat afdaalt tot op het strand van Calahonda waar het tijdens de lente maanden zalig rustig is om even op adem te komen op één van de kleine strand terrasjes. Daarna klim je terug via open grasland tot aan de weg en de auto.

BELANGRIJK:
- Geen aanrader tijdens de zomer (geen schaduw)
- De aangeduide duur van 6:45 min is incl een terrasbezoek van 1.5 uur(! ).
- Deze wandeling heeft een groot hoogteverschil. Klimmen dus!
- De afdaling naar het strand is optioneel. Door niet af te dalen kort je de wandeling in met 2 uur. De link naar de ingekorte route vind je hier: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/cortijo-valavero-pico-aguila-pad-17630093