Cortals d'Encamp Alt del Griu (100 cims) les Pedrusques

Photo ofCortals d'Encamp Alt del Griu (100 cims) les Pedrusques Photo ofCortals d'Encamp Alt del Griu (100 cims) les Pedrusques Photo ofCortals d'Encamp Alt del Griu (100 cims) les Pedrusques

August 2, 2021
August 2021

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

L’Alt del Griu es un dels pics del Principat d’Andorra inclòs a la llista “100 cims” de la FEEC. Per la seva alçaria i la situació al centre d’Andorra gaudeix d’unes magnifiques vistes.
Per la carretera de Andorra la Vella a França, a Encamp, a la rotonda davant el Funicamp (amb uns sortidors d’aigua) cal girar a la dreta direcció Els Cortals d'Encamp. Passem un tros urbanitzat (amb area blava!) i un seguit de corbes, quan la vall s’obre i veiem la cistella del Funicamp a la nostra esquerra, en la meitat de la recta cal buscar lloc per aparcar a la Dreta on comença un camí cap les valls de Madriu/Perafita/ Claror. (en el tros de pista de terra hi caben 4-5 autos màxim)
Seguim el post indicador i els punts grocs cap els estanys d’Ensangents. El primer tros va pujant pel bosc i ens anem acostant al riu, es un sender ben fressat on trobem unes passeres de fusta per no mullar-se els peus. Ahir va ploure força i hi ha aigua per tot arreu.
Una pujadeta i ja som al refugi lliure d’Ensagents amb una petita bassa al davant. Una posta ens diu amunt cap a la collada de l'Estanyola. Deixem el camí recte al refugi d’Illa.
Anem Esquerra vora la roca i pugem al estany, aquest es mes gran i ens queda a la dreta.. Encara en veiem un altre més amunt. La collada de l'Estanyola es ben visible amb un pendent herbat, a la seva dreta l’Alt del Griu.
A poc a poc, pugem el pendent i ja som al coll. Tornem a veure el Funicamp i les pistes d’esquí de Grau Roig. Encarem a ma dreta la pujada al cim, costa una mica trobar el començament però aviat tornem a veure punts grocs. El camí va planejant per la cara nord fins que encara amunt la part final a les roques de l’Alt del Griu. Hi ha una gran fita que serveix de referència per la baixada.
Hi ha 2 cims damunt els pedrots, un amb un pal de ferro i vistes a Grau Roig (de Casamaya a port d’Envalira) i un altre més alt amb 2 bastons de fusta des on es veuen els estanys d’Ensangents.i els cims més al sud de la Vall de Madriu.
Tornem a la collada de l'Estanyola i ara voregem el rocallam de davant (s’hi pot pujar) per un corriol poc concorregut fins un ample pla herbat. S’intueix el pas dels caminants. Es el camí de les Pedrusques.
Hem de travessar direcció sud i trobar els punts grocs que baixen cap a la vall d’Ensagents. Avall tota l’estona pel caminoi ben clar fins que entra al bonic Bosc del Campeà,
Ens hem distret i hem perdut els punts grocs, som massa a la dreta, ens dirigim cap l’esquerra buscant el track fins que retrobem el camí que ens porta al cartell del BOS DE CAMPEA que haviem vist al pujar.
Un tros de camí comú i aviat som a l’aparcament. Veiem un àrea de pic-nic amb taules abans d’arribar-hi.
Una bonica excursió d’alta muntanya amb tots els ingredients per gaudir del Pirineu. Sense cap perill si el temps es bo, però cal estar acostumat a seguir senders i la qualifico de moderada . En cas de pluja o boira seria difícil de seguir sense track.

Cartell Bosc Campeà

A l'anada seguim planer cap els estanys, tornarem de dalt.

Seguir direcció estanys

Posta indicativa

CRUILLA seguir amunt esquerra

Alt del Griu. Extrem Nord

Amb un pal de ferro.

Alt del Griu. CIM

Punt més alt, vistes cap el sud i estanys Ensangents

Cortals d'Encamp

Aparcament. Punt de sortida

PictographWilderness hut Altitude 7,931 ft

Refugi d'Ensangents

Refugi lliure. Molt correcte, com quasi tots els d'Andorra.

• Photo of quimmass
    quimmass Aug 22, 2021

Una ruta molt ben descrita i fàcil de seguir. Es llarga i el desnivell es important