Cortalets Canigo Tretzevents Marialles Tour del Canigó2

Photo ofCortalets Canigo Tretzevents Marialles Tour del Canigó2 Photo ofCortalets Canigo Tretzevents Marialles Tour del Canigó2 Photo ofCortalets Canigo Tretzevents Marialles Tour del Canigó2

September 4, 2018
September 2018

near Fillols, Occitanie (France)

Segona etapa del Tour, on es corona des el nord el cim del Canigó (2784 m.) muntanya emblemàtica dels Països Catalans. Amb una imprtant variant, doncs també pugem al Puig de Treztevents o Trois Vents de 2731 metres un dels "100 cims" de la llista de la FEEC.
Sortim de Cortalets direcció ponent seguint el GR-10, però aviat el deixem per agafar la pujada direcció Sud. Es un camí molt ben marcat, fins i tot te fites amb els metres d'alçada.
Avui bufa un ventet fresc de nord-oest i tenim molt bones vistes del Roc de Madres, Perics i Carlit.
Fàcilment assolim el cim que te una taula d'orientació i una creu característica. Des aquí cada any surt la flama catalana per encendre les fogueres de Sant Joan. Curisoament no hi fa vent i estem molt bé al solet.
Ara toca baixar per la famosa xemeneia, el que provoca alguns nervis que es resolen fàcilment. Un cop baix, el camí es ben fressat, a la Porteille de Valmanya deixem a la nostra esquerra el camí que torna a Cortalets passant pel pic Barbet. Trobem la font Nostra que raja aigua molt bona, una mica més avall, ja en els Plans de Cadí deixem el camí principal que porta a Marialles i ens desviem cap a la nostra esquerra per buscar un sender que puja cap uns estanys, anomenats Gorgs de Cadí.
Aviat en deixem un estany a l'esquerra i seguim amunt pel corriol poc marcat. Més amunt trobem fites de pedra, deixem un altre estany molt bonic a la dreta. Anem pujant fort i el camí s'encara cap un coll. De tota manera no veiem els pics, doncs el núvol es dalt.
Una molt forta pujada ens porta al coll, hem de seguir per la nostra esquerra, ho fem flanquejant i saltant per una pedrera. Quan aconseguim pujar a la carena sembla més fàcil i finalment assolim el puig de Tretzevents amb una curiosa estació metereològica. Llàstima que no es veu RES. Tornem més fàcilment per dalt fins el coll.
Aquí nosaltres ens varem perdre per la boira, però he rectificat el track. Cal seguir el mateix camí de pujada i BAIXAR PEL MATEIX LLOC.
Un cop passats el estanys o Gorgs de Cadí ja s'arriba als Plans, es veu la cabana Aragó i només cal anar a buscar el camí principal per on us sembli (a la vostra dreta)
Avall fins el refugi Marialles, no hi ha pèrdua, només cal vigilar a la cruïlla amb el GR-10.

PictographMountain hut Altitude 7,039 ft

004 Cortalets

Refugi Cortalets Sempre es força ple, però te moltes habitacions i disposa de diversos banys. Nosaltres hi varem passar la nit de dijous ben amples. Potser masa sopar, esmorzar justet, tot i que hi havia un suc de poma.

005 Canigo

31-AGO-18 10:00:30AM

006 Font Nostra

31-AGO-18 11:47:25AM

Photo of009 Puig de Tretzevents o Trois Vents Photo of009 Puig de Tretzevents o Trois Vents Photo of009 Puig de Tretzevents o Trois Vents

009 Puig de Tretzevents o Trois Vents

31-AGO-18 2:31:18PM

PictographMountain hut Altitude 5,513 ft

010 Marialles

Refugi de Marialles. El trobem molt ple, doncs es divendres. Sopar per atiparse, però esmorzar escàs i sense suc.

• OriolSanzCunties Jul 13, 2021

Hola, volia saber si l'accés a Marialles es pot fer en vehicle i amb quin tipus de vehicle. Moltes gràcies!