Corriols de Collserola: TURÓ DE VALLDAURA - TURÓ DE L'ERMITÀ

Photo ofCorriols de Collserola: TURÓ DE VALLDAURA - TURÓ DE L'ERMITÀ Photo ofCorriols de Collserola: TURÓ DE VALLDAURA - TURÓ DE L'ERMITÀ Photo ofCorriols de Collserola: TURÓ DE VALLDAURA - TURÓ DE L'ERMITÀ

February 5, 2021
February 2021

near Horta, Catalunya (España)

Excursió circular que transcorre gairebé en un 90% per corriols i camins estrets a la part oriental de la Serra de Collserola, a cavall entre algunes de les serres i torrents que s’aboquen a Cerdanyola del Vallès i la vessant que mira a Horta.

El track surt de la parada de metro de Valldaura i creua la Ronda de Dalt pel pont de la BV-1415 (Carretera d’Horta a Cerdanyola). Voltem les cotxeres de TMB i creuem part del barri de la Font del Gos. A partir del camp de futbol s’enfila un corriol que passa per la font de la Marquesa i puja fins al portell de Valldaura. Remuntem la carena fins al turó de Valldaura, on hi ha una torre de guaita forestal i bones vistes panoràmiques, i baixem fins al Pas del Rei, un collet a partir del qual ens endinsem als boscos de la vessant nord.

La ruta va a buscar el camí de carena de Can Borrell, que recorre la serra de Sant Medir, volta el turó del Sant Adjutori i baixa fins a la pista que va de Can Borrell a l’esmentada carretera d’Horta a Cerdanyola. Per tal d’evitar la pista principal, ens enfilem primer al turó de Torreferrera i després baixem a creuar la carretera. Agafem un corriol que baixa a la llera del torrent i remuntem una mica fins a la pista que va cap a la font dels Caçadors. Abandonem la pista de seguida per a anar a buscar els camins i corriols que pugen al turó de L'Ermità, també conegut com a turó de Can Cerdà.

El cim del turó de l'Ermità està cobert pel bosc, així que les millors vistes les tindrem des de sota la torre d’alta tensió que hi ha a la carena, abans d’arribar al cim. La panoràmica va de les serres de l’Ordal fins al mar, passant per Montserrat, Sant Llorenç del Munt, el Montseny, la serra de Marina i la resta de muntanyes i turons del Vallès. En un dia clar es veu el Pirineu sense problemes.

Des de la torre baixem per un corriolet costerut fins a la pista que puja de Can Catà cap a la serra d’en Fotjà. Caminem només uns tres-cents metres per la pista i de seguida agafem a mà esquerra un caminet que baixa cap al torrent d’en Fotjà. Al cap d’uns centenars de metres trobem un corriol, que remuntarem cap a la font del Rossinyol. Trobarem alguns troncs caiguts que barren el pas, però es poden superar amb relativa facilitat.

A partir de la font del Rossinyol el camí segueix flanquejant, seguim creuant algunes torrenteres més, algunes força espectaculars, i després volta la serra d’en Ferrer. El track continua fins a retrobar la carena principal a les proximitats del Forat del Vent. Ara tan sols ens queda baixar un altre cop cap a la ciutat, enfilant-nos abans a la muntanya del Notari, on fins i tot hi han posat un gronxador per tal de gaudir amb comoditat de les bones vistes que hi ha sobre els barris del nord de Barcelona. Des d’aquí baixem per un altre corriol, creuant per darrer cop la carretera de Cerdanyola i retrobant les cotxeres de TMB. Voltem el cementiri d’Horta, creuem la Ronda per un pont per a vianants i ja tornem a ser a la parada de metro de Valldaura.