Coronallacs 1 etapa. Escaldes-Refugi de L'Illa 04-AGO-19

Photo ofCoronallacs 1 etapa. Escaldes-Refugi de L'Illa 04-AGO-19 Photo ofCoronallacs 1 etapa. Escaldes-Refugi de L'Illa 04-AGO-19 Photo ofCoronallacs 1 etapa. Escaldes-Refugi de L'Illa 04-AGO-19

September 10, 2019
August 2019

near Engordany, Escaldes-Engordany (Andorra)

Coronallacs
Dificultat física: Moderat
Temps total: 5:46:04
Temps en moviment: 4:02:28

La primera etapa pot ser la més fàcil, però no deixa de ser dura, ja que es una continua pujada des de Les Escaldes fins el refugi de l'Illa. Només eixim de la població agarrem el Camí de la Muntanya, ja en els primer metres per el camí empedrat ens dona una idea dels que ens espera. Aquest coincideix amb el GR 7 i ens porta directament al Vall de La Madriu-Perafita-Claror declarat patrimoni de la humanitat per l'Unesco. Pasem per el pont de Sassanat i per les cases entremesaigües . Seguim el sender, sempre cap amunt, pasem per les Bòrdes de Ràmio, Borda de Estat i el refugi de Fontverd. Un poc més endavant pasem per la Barraca de l'a Farga d'Andorra, seguim fins arribar al pla d'ingla, que ens dona un moment de relax en la continua pujada, tras creuar el pla arribem al Refugi Riu dels Orris. Una forta pujada ens porta ja a la vista els primers llacs de la ruta, a ma dreta yenim l'Estany de la Bova, a l'esquerra un poc avans d'arribar al refugi l'Estany Rodo i ja a l'altura del refugi de l'Illa l'Estany que li dona nom al refugi. Fins aci la primera etapa.

La primera etapa puede ser la más fácil, pero no deja de ser dura, ya que es una continua subida desde Escaldes hasta el refugio de la Isla. Sólo salimos de la población agarramos el Camino del Monte, ya en los primeros metros por el camino empedrado nos da una idea de los que nos espera. Coincide con el GR 7 y nos lleva directamente al Valle de La Madriu-Perafita-Claror declarado patrimonio de la humanidad por la Unesco. Pasamos por el puente de Sassanat y por las casas Entremesaigües. Seguimos el sendero, siempre hacia arriba, pasamos por las Bordes de Ràmio, Borda de Estado y el refugio de Fontverd. Un poco más adelante pasamos por la Barraca del a Farga de Andorra, seguimos hasta llegar al plan de ingla, que nos da un momento de relax en la continua subida, tras cruzar el plan llegamos al Refugio Río de los Orris. Una fuerte subida nos lleva ya a la vista los primeros lagos de la ruta, a mano derecha yenim del lago de la Bova, a la izquierda un poco antes de llegar al refugio del Lago Rodo y ya a la altura de refugio de l'Illa, el Lago que le da nombre al refugio. Hasta aquí la primera etapa.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

Las descripciones de las rutas son personales, por lo tanto son orientativas. La valoración de la dificultad se refiere a la dificultad técnica como el tipo de terreno, si hay que trepar, si esta señalizada o no, si es pista, trialera, sendero fácil, etc .... Todas las valoraciones son muy personales. Esperamos que os gusten y disfruta tanto como las hemos disfrutado nosotros. Si alguien esta interesado en hacer alguna ruta con nosotros puede ponerse en contacto a través de wikiloc.

01-Inici

02-Camí de la Muntanya

Photo of03-Camí de la Muntanya y Pont de Sassanat Photo of03-Camí de la Muntanya y Pont de Sassanat Photo of03-Camí de la Muntanya y Pont de Sassanat

03-Camí de la Muntanya y Pont de Sassanat

12-Refugi de L´Illa

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Sep 25, 2019

Encara que pareix la més fàcil, en realitat al final es fa dureta. Es passa per llocs molt bonics.